صفحه فرود یا  Landing Page، صفحه‌ای ساده و مجزا در وب‌سایت شماست که با هدف جذب کاربر  ایجاد می شود.  دلیل این نامگذاری این است که کاربر اولین بار با این صفحه مواجه شده یا به اصطلاح روی آن فرود می‌آید؛ درست مانند یک مسافر که اولین مقصدش باند فرودگاه است و بعد از پیاده شدن از هواپیما، مجال بازدید از شهر را خواهد داشت.

صفحه فرود چیست؟

 هدف از ایجاد صفحات فرود چیست؟

طراحی صفحات فرود به منظور جلب توجه و تمرکز کاربران به سایت با انجام یک اقدام می باشد. اگر یک صفحه فرود به خوبی طراحی شود، می تواند ترافیک ورودی را به لیست دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی یا خبر نامه ایمیل یا به خریداران تبدیل کند.

هدف صفحه فرود چیست؟

در این بخش می خواهیم راجع به اینکه چه چیزی صفحات فرود را به یک ابزار بازاریابی ارزشمند تبدیل کرده است صحبت نماییم:

در حالت کلی سه نوع صفحه فرود با اهداف کاملا مستقل وجود دارد:

  1. ایجاد رابطه
  2. فروش مستقیم
  3. اطلاعات کاربران

ایجاد رابطه:

این صفحات فرود که به آنها Click-through هم می‌گویند، به شما امکان می‌دهند بازدیدکنندگان را در مراحل مختلف کار همراهی کنید. این لندینگ‌ پیج‌ها، ترکیبی از دو نوع فروش مستقیم و ایجاد ارتباط هستند. هدف آنها هم هدایت افراد و تشویق آنها به حرکت در طول مسیر فروش است. روش کار به این صورت است که وقتی مخاطبی وارد صفحه اول شما شده و از آنجا وارد صفحات بعدی می‌شود، به صورت خودکار و هدفمند از طریق لینک‌های موجود، در مسیر فروش هدایت می‌شود. صفحات فرود Click-through به شما کمک می‌کنند افرادی را که وارد فرآیند بازاریابی شما شده‌اند در نهایت به مشتری خود تبدیل کند.

فروش مستقیم:

تصور بیشتر افراد از صفحات فرود، مربوط به وب‌سایت‌های فروش محصولات یا خدمات است. اگر تا به حال در اینترنت چیزی خریده‌ باشید، حتماً این صفحات به چشم شما خورده‌اند. در تجارت الکترونیک، صفحه فرود مربوط به فروش مستقیم، معمولاً صفحۀ یک محصول خاص است. صفحات رزرو صندلی‌های سینما یا مشابه آن نیز نوعی صفحه فرود محسوب می‌شوند. هدف اصلی از ساخت این صفحات فرود، فروش است.

 اطلاعات کاربران:

صفحاتی هستند که کاربر را وادار کرده و یا از او می خواهد فرمی را تکمیل کند و یا نظرش را در مورد مواردی که در صفحه می بیند بیان کند. بهترین روش برای به دست آوردن اطلاعات و استفاده از انها در Email Marketing این نوع صفحات می باشد. به طور معمول در این صفحات، نام و نام خانوادگی کاربر و ایمیل او دریافت می شود اما در بعضی شرایط خاص که اعتماد کاربر جلب شده باشد شماره تماس او نیز دریافت می شود.

این نوع صفحات فرود می توانند شامل انواع زیر باشند:

  • ثبت نام در سمینارها
  • ثبت نام در خبرنامه
  • کتاب الکترونیکی رایگان

یک صفحه فرود خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • گارانتی:

استفاده از نمادهایی که اطمینان می‌دهند خدمات و محصولات شما واقعی هستند می‌تواند در موفقیت Landing Page شما بسیار موثر باشد. به طور مثال: لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی یا ای نماد تبدیل به یکی از عوامل اطمینان‌دهنده در هنگام استفاده از وب‌سایت‌های فروش شده است.

  • روش های ارتباط:

قراردادن چندین شماره تلفن، آدرس‌ ایمیل، فرم‌های ارتباط و یک آدرس فیزیکی علاوه بر آنکه امکان ارتباط مخاطبان با شما را فراهم می‌سازد، برای شما اعتبار ساز خواهد بود.

  • از قرار دادن بنر های چشمک زن و متون رنگارنگ که باعث اذیت کردن چشم کاربر می شود خودداری کنید.
  • سعی کنید از ویدیو یا فیلم در صفحه فرود استفاده کنید.
  • استفاده از تصویر:

وجود تصویر در صفحات فرود قطعا تاثیر گذار خواهند بود.

  • روانشناسی رنگ ها:

روان شناسی رنگ ها در مبحث طراحی سایت، تبلیغات و ایمیل مارکتینگ از موارد بسیار مهمی می باشد که حتما باید به آن تسلط کامل داشته باشید تا بتوانید به بهترین نحو ممکن با مخاطباتتان ارتباط برقرار کنید.

  • صفحه فرود خود را واکنش گرا طراحی نمایید به این صورت که این صفحه با گوشی های موبایل و تبلت ها و… سازگار باشد.
  • ابزارهای اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی را در صفحه فرود قرار دهید.
  • محتوای خود را در صفحه فرود جذاب و بهینه عنوان کنید و همچنین تکنیک های نگارشی از جمله اندازه و فونت، رنگ قلم، تراز بودن متون و بولد بودن نکات اساسی را رعایت فرمائید.
  • پیشنهادات و هدایای ویژه ای را به کاربران خود ارائه دهید.
  • ابزار های اشتراگ گذاری شبکه های اجتماعی را در صفحه فرود قرار دهید.
  • از دو رنگ متفاوت برای لینک های صفحه فرود استفاده نمایید. بدین معنا که با حرکت موس روی لینک، رنگ آن تغییر کند.

نمونه ای از یک صفحه فرود خوب را در زیر مشاهده نمایید:

نمونه صفحه فرود

 

دیدگاه تو چیه؟ با ما در میون بزار

دیدگاه خود را ثبت کنید!
نام خود را وارد کنید