به عنوان یک صاحب کسب و کار، شما می دانید که محتوای با کیفیت کلید دستیابی به رتبه های بالاتر در نتایج موتورهای جستجو و جذب بازدید کنندگان است. این بدان معناست که بایستی به طور مداوم وبلاگ ها و مقالات خود را به روز رسانی کنید تا آن ها را تازه و مرتبط با مسائل روز نگه دارید. گاهی اوقات، این کار نیاز به دانستن چگونگی حذف یک صفحه وردپرس دارد. ممکن است بپرسید، چگونه می توانم یک صفحه وردپرس را حذف کنم و اطمینان حاصل کنم که افرادی که به آن صفحه می روند خطایی دریافت نمی کنند؟

بسیار نا امید کننده است که هنگامی که می خواهید یک مقاله را بخوانید، لینک آن خراب باشد و پیغام خطا نمایش دهد. در ادامه اطلاعاتی در مورد راه مناسب برای حذف صفحات و جلوگیری از خطاهای احتمالی را به اشتراک می گذاریم.

خطاهای ۴۰۴ (۴۰۴ Errors)

در اینترنت، هیچ چیز نمی میرد. از این جمله چه برداشتی می کنید؟

این بدین معنی است که حذف ساده یک صفحه وردپرس کافی نیست. اگر یک لینک زمانی فعال بوده باشد، توسط موتورهای جستجو ایندکس شده است. همچنین ممکن است صفحات دیگر به آن صفحه لینک داده باشند و یا شما آن لینک را در رسانه های اجتماعی خود و یا در یک خبرنامه به اشتراک گذاشته باشید.

مشاهده خطای 404 هنگام حذف یک صفحه وردپرس

متاسفانه زمانی که یک صفحه یا پست وردپرس را حذف کرده یا حتی نام آن را تغییر دهید، آن صفحه یا پست دیگر با استفاده از لینک یا URL قبلی قابل دسترسی نیست. هنگامی که کسی از مخاطبین شما آن لینک قدیمی را پیدا کرده و روی آن کلیک می کند، یک صفحه خطای ۴۰۴ دریافت می کند: “صفحه مورد نظر شما یافت نشد”. این موضوع منجر به یک تجربه کاربری وحشتناک می شود و چیزی است که هرگز نباید رخ دهد. خوشبختانه، حل این مشکل زیاد هم سخت نیست.

ریدایرکت ۳۰۱ (۳۰۱ redirect)

تغییر مسیر ۳۰۱، تغییر مسیر دائمی از یک URL به دیگری است.

این به این معنی است که وقتی کسی روی پیوند قدیمی کلیک کند، به آدرس جدید ارجاع داده می شود. از دیدگاه کاربر اینترنت، تمام این پروسه کاملا یکپارچه است: آن ها بر روی یک لینک کلیک می کنند و به یک صفحه دیگر منتقل می شوند. این پروسه بدون اینکه کاربر متوجه شود، صورت می پذیرد.

مسیری که تصمیم به ارجاع بازدید کنندگان خود به آن را دارید، به شما بستگی دارد: لینک مقصد ممکن است یک نسخه به روز شده از همان پست یا صفحه و یا ممکن است مطلبی کاملا متفاوت باشد. اغلب صاحبان کسب و کار یک صفحه فرود خاص را فقط برای ریدایرکت های ۳۰۱ انتخاب می کنند. معمولا در صفحه فرود از پیغام هایی همانند این عبارت استفاده می شود: “صفحه ای که به دنبال آن هستید دیگر در دسترس نیست، اما در اینجا مقالات دیگری موجود است که ممکن است برای شما مفید باشد”.

هدف اصلی این است که مخاطبان خود را بدون هرگونه ناامیدی علاقه مند کرده و با آن ها ارتباط برقرار کنید.

چگونه می توانم ریدایرکشن را راه اندازی کنم؟

تغییر مسیر ۳۰۱ با اضافه کردن یک عبارت خاص به فایل .htaccess وب سایت شما انجام می شود. در صورتی که شما یک طراح یا توسعه دهنده وب نیستید، توصیه نمی شود که این فایل را خودتان تغییر دهید. چرا که یک اشتباه می تواند باعث آسیب جدی به وب سایت شما شود.

در عوض، چند پلاگین وردپرس برای تغیر مسیر ۳۰۱ وجود دارد. دو مورد از کاربردی ترین آن ها Simple 301 Redirects و Redirection هستند. هنگامی که یکی از این دو افزونه را نصب و فعال نمایید، گزینه مربوط به آن ها به منوی WordPress شما اضافه خواهد شد. از آنجا، شما به سادگی URL قدیمی را وارد نموده و سپس آدرس جدید که مایل به هدایت آن هستید را قرار دهید.

تست ریدایرکت های شما

هرگز تصور نکنید که چیزی بدون آزمایش آن کار می کند! راه اندازی یک تغییر مسیر ۳۰۱ بی فایده است اگر مخاطب شما در نهایت با همان پیام خطای ۴۰۴ مواجه شود.

خوشبختانه، بررسی عملکرد تغییر مسیرهای شما ساده است. فقط به یک مرورگر وب بروید و permalink و یا URL قدیمی را وارد کنید. اگر به صفحه جدید منتقل شدید، متوجه خواهید شد که تغییر مسیر شما به درستی کار می کند. اگر می خواهید دابل چک کنید، ابزارهای تست ریدایرکشن رایگان فراوانی در اینترنت وجود دارد. یک جستجوی سریع Google چندین ابزار از جمله Redirect Check را نشان خواهد داد.

اگر متوجه شدید که ریدایرکشن شما به درستی کار نمی کند، مطمئن شوید که افزونه به درستی نصب شده باشد.

یک نکته در مورد سئو

در حالی که پیغام خطای ۴۰۴ به طور رسمی به سئوی وب سایت شما صدمه وارد نمی کند، اما می تواند به روش های مختلف تاثیر مخرب بگذارد.

صفحات با خطاهای ۴۰۴ رتبه صفحه (page rank) ایجاد نمی کنند. هنگامی که کسی روی پیوندی کلیک می کند که مطلب خاصی را نمایش نمی دهد، Google نمی تواند ارزش آن صفحه را محاسبه کند.

ترافیک ورودی آن صفحه از منابع خارجی هیچ جا نخواهد رفت.

خطاهای ۴۰۴ می تواند ترافیک کلی جستجوی شما را کاهش دهند. اگر پیوندی داشتید که قبلا روزانه ۱۰۰ بازدید کننده را جذب می نمود، اما در حال حاضر این پیوند هیچ مطلب خاصی را نمایش ندهد، ترافیک شما ۱۰۰ بازدید کننده کمتر خواهد شد.

دانستن اینکه چگونه یک صفحه وردپرس را به درستی حذف کنید، آسان و کارآمد است. این موضوع در نهایت، یک تجربه مشتری بهتر را ایجاد می کند و مردم را به بازگشت به وب سایت شما ترغیب می کند. هنگامی که شما روند انجام این فرایند را بدانید، متوجه خواهید شد که در این خصوص به هیچ عنوان کار سختی را پیش رو ندارید.

دیدگاه تو چیه؟ با ما در میون بزار

دیدگاه خود را ثبت کنید!
نام خود را وارد کنید