تصمیم گیری برای ایجاد کسب و کار آنلاین و شروع به فروش آنلاین محصولات می تواند یک تجربه هیجان انگیز باشد. با این وجود، اگر فرایند آن به طور مناسب دنبال نشود، این هیجان به زودی ار بین می رود. اگر می خواهید یاد بگیرید که به طور صحیح به فروش آنلاین محصولات بپردازید، ملاحظات و تحقیقات زیادی را باید صورت دهید.

فروش آنلاین محصولات

در زیر، گام های مناسب قبل از راه اندازی، در طول راه اندازی و نحوه فعال سازی فروشگاه آنلاین خود را برای موفقیت دراز مدت یاد خواهید گرفت.

  1. تصمیم بگیرید چه چیزی را بفروشید.

انتخاب محصولات مناسب برای فروش، باعث موفقیت شما می شود. در نتیجه، شما باید زمان زیادی را برای مرحله تحقیق صرف کنید.

انتخاب یک محصول یا بازار که همیشه به آن توجه دارید، بسیار مفید خواهد بود. انتخاب یک بازار که در آن تخصص و به آن علاقه دارید، به شما یک برگ برنده می دهد و رقابت با سایرین را برای شما ساده تر می کند.

از خودتان بپرسید:

  • چه نوع محصولاتی را دوست دارم به فروش برسانم؟
  • جایگاه رویایی من برای خدمت چیست؟
  • در چه صنایعی تجربه و دانش دارم؟
  • چه نقاط تاریکی در حال حاضر در بازار وجود دارد؟
  • آیا محصولات من یک راه حل عملی را ارائه می دهند؟

موارد فوق باید لیستی از محصولات یا بازارهایی را که دوست دارید در آن خدمت کنید به شما بدهد.

با در نظر داشتن این موارد، اکنون وقت آن است که تصویر بهتری از بازار موجود به دست آورید، تا بتوانید تصمیم بگیرید که چگونه رقابت کنید و جایگاه خود را به دست آورید.

  1. در بازار خود تحقیق و جستجو کنید.

شما احتمالا در حال حاضر ایده مشابه برخی از رقبای کسب و کار خود را دارید، اما اکنون وقت آن است که یک شیرجه عمیق تر بزنید.

شما به دنبال شرکت هایی می گردید که محصولات مشابهی را به فروش می رسانند، چه چیزی باعث می شود تا رویکرد آنها منحصر به فرد باشد، از چه روش هایی برای فروش خود استفاده می کنند و چگونه با بازار هدف خود ارتباط برقرار می کنند.

رقبای برتر خود را پیدا کنید و لیستی را با عناصر بالا ایجاد کنید.

این موضوع نه تنها به شما کمک می کند تا بهتر بدانید که چگونه بازاریابی کنید و محصولات خود را به فروش برسانید، بلکه همچنین شما را قادر خواهد ساخت که بخش از دست رفته بازار برای محصولات خود را کشف کنید.

فراتر از داشتن یک درک عمیق از بازار خود، شما بایستی مشتریان خود را نیز به طور کامل درک کنید. این موضوع روند فروش و بازاریابی را بسیار ساده تر خواهد کرد. سؤالات زیر را از خود بپرسید:

  • مشتریان من چند ساله هستند؟ کجا زندگی می کنند؟ جنسیت آنها چیست؟
  • چقدر پول می گیرند؟ شغل آنها چیست؟
  • چه علایقی دارند؟
  • چگونه وقت خود را صرف می کنند؟
  • باورهای آنها در مورد جهان چه هست؟
  • چرا آنها محصولاتی مثل محصولات من را خریداری می کنند؟
  1. تصمیم بگیرید که چگونه محصولات خود را ارسال کنید.

با در نظر داشتن اینکه شما تصمیم گرفته اید چه محصولی را به فروش برسانید، بازار موجود را بررسی کرده و اولویت های خریداران خود را پیدا کرده اید، وقت آن است که تصمیم بگیرید چگونه محصولات خود را به آنها تحویل دهید.

رویکرد اول، استخدام یک تولید کننده برای ایجاد محصولات برای شما است. این می تواند به یک محصول سفارشی تر، کنترل کیفیت بالاتر و هزینه کمتر برای هر واحد منجر شود. اما، شما باید زمان بیشتری را برای ایجاد محصول خود، توسعه مسائل مربوط به تولید و شناخت حمل و نقل صرف کنید.

رویکرد دوم، تکیه بر dropshipping است. با استفاده از این رویکرد، شما می توانید محصولات دیگران را خریداری کنید و آنها را از طریق فروشگاه اینترنتی خود به فروش برسانید. تولید کننده اصلی همچنین سفارشات را فراهم و از طرف شما تحویل خواهد داد. این رویکرد هزینه های سربار و کار کمتری به همراه خواهد داشت. با این حال، ممکن است مجبور شوید که در حاشیه امنیتی باریک عمل کنید و کنترل کیفیت کمتری نسبت به محصول نهایی داشته باشید.

  1. فروشگاه آنلاین خود را بسازید.

حالا وقت آن است که شروع به ساخت فروشگاه آنلاین خود کنید. شما چند رویکرد متفاوت برای انجام دادن این کار خواهید داشت. شما می توانید فروشگاه آنلاین خود را از طریق وردپرس و یک ابزار مانند WooCommerce ایجاد کنید. شما می توانید محصولات خود را از طریق یک پلت فرم موجود مانند Etsy یا Amazon به فروش برسانید. یا می توانید از یک سرویس سایت ساز تجارت الکترونیک برای ساختن فروشگاه و مدیریت محصولات خود استفاده کنید.

فرض می کنیم شما از یک سرویس سایت ساز استفاده می کنید. این رویکرد به شما آزادی سفارشی سازی کردن سایت خود را می دهد و در عین حال به شما در مدیریت تمام جزئیات فنی کمک می کند.

با استفاده از سرویس سایت ساز تجارت الکترونیک، تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک قالب را انتخاب کنید، ظاهر آن را به دلخواه خود با کشیدن و رها کردن (drag and drop) تغییر دهید، محصولات خود را سفارشی سازی کرده و آنها را منتشر کنید.

شما همچنین قادر به مدیریت موجودی خود، تنظیم مالیات و نرخ حمل و نقل و حتی ادغام یک سیستم پرداخت آنلاین خواهید بود.

  1. یک استراتژی بازاریابی بسازید.

انتشار سایت شما به صورت آنلاین به تنهایی کافی نیست. شما برای پیشرفت کسب و کار خود به یک استراتژی بازاریابی نیاز دارید.

طبیعتا نمی توان هر جنبه ای از بازاریابی فروشگاه اینترنتی را در این پست پوشش داد، اما در اینجا چند سوال و نکته برای حرکت در مسیر صحیح عنوان شده است:

  • چه روش های بازاریابی را انتخاب می کنید؟ رسانه های اجتماعی؟ بازاریابی محتوا؟ تبلیغات پولی؟ توسعه یافتن به کمک اینفلوئنسرها؟ وبلاگ نویسی مهمان؟
  • مشتریان شما چگونه دوباره از شما خرید می کنند؟ یک برنامه حق امتیاز؟ تخفیف برای مشترکان؟
  • چگونه ترافیک بازدیدکنندگان را به خریداران تبدیل می کنید؟ تبلیغات منظم؟ پیشنهادات محصولات و پیش فروش ها؟
  • چه چیزی استراتژی شما را به موفقیت خواهد رساند؟ افزایش ترافیک؟ تبدیل کاربران به مشتریان؟ رشد لیست ایمیل؟

همانطور که می بینید برای بازاریابی فروشگاه خود و اطمینان از موفقیت در طولانی مدت، مسائل زیادی است که بایستی در مورد آنها فکر کنید

  1. فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی و اجرا کنید.

بالاخره زمان راه اندازی فروشگاه آنلاین و شروع به اشتراک گذاری محصولات با جهان فرا رسید. ممکن است احساس کنید که کار شما تمام شده، اما در واقع کار شما تازه شروع شده است. اتمام کارهای آماده سازی، تحقیق و ساخت وب سایت، شما را به این نقطه می رساند.

انجام و آزمایش استراتژی بازاریابی خود را ادامه دهید و سایت خود را بر اساس بازخورد کاربران، داده های تجزیه و تحلیل و نوع محصولاتی که مشتریان شما خریداری می کنند، بهینه سازی کنید.

فروش آنلاین محصولات یک سفر است و شما فقط اولین گام خود را برداشته اید. امیدواریم، اکنون برای ایجاد و راه اندازی یک فروشگاه آنلاین موفق، مجهزتر باشید.

دیدگاه تو چیه؟ با ما در میون بزار

دیدگاه خود را ثبت کنید!
نام خود را وارد کنید