فرض کنید شما برای اولین بار یک وب سایت خوب برای کسب و کار خود ایجاد کرده اید و همه چیز را به درستی انجام داده اید. بازدیدکنندگان مختلف، فروشگاه شما را مرور می کنند یا نمونه کارهایتان را مشاهده می کنند و با شما تماس می گیرند و یا خرید می کنند.

مطمئنا برای شروع خوب است.

اما اگر می خواهید مشتری های بیشتر، فروش بیشتر و مقادیر بالاتر سفارشات را بدون نیاز به تغییر مدل کسب و کار، پیشنهاد محصولات و خدمات خود داشته باشید، چه کاری باید انجام دهید؟ اضافه کردن ویدیو می تواند یکی از بهترین و تاثیرگذار ترین کارها در این خصوص باشد.

در ادامه ۴ نوع ویدیو که می تواند در جذب مشتریان و کسب درآمد بیشتر به وب سایت کسب و کارتان کمک کند، عنوان شده است.

  1. ویدیو محصولات

برای بهبود فروش محصولات شما به ویدیو محصولات نیاز دارید.

ممکن است فکر کنید که ویدیوی ۳۰ ثانیه ای ارزشمند نباشد. اما اعداد و آمارها دروغ نمی گویند. خرده فروشان مستقر در اینترنت، میزان افزایش نرخ تبدیل محصولات به همراه فیلم را از ۶۴ تا ۸۵ درصد بیشتر گزارش کرده اند. به خصوص برای محصولات گران قیمت، مشتریان می خواهند قبل از خرید تا حد ممکن درباره آن محصول اطلاعات کسب کنند.

یک ویدئوی موثر محصول، مانند این ویدیو ۳۹ ثانیه ایTory Burch bag  در وب سایت Zappos به مشتریان نشان می دهد که ویژگی های این محصول که قصد خرید آن را دارند، دقیقا چیست.

اگر شما محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش می رسانید، می توانید از فیلم های Testimonial (نظرات مشتریان) استفاده کنید. تعبیه و به اشتراک گذاری محتوا و نظرات ویدیویی تولید شده توسط کاربران و مشتری های شما، تاثیرات Testimonial را بدون صرف هزینه برای تولید محتوا ارائه می دهد. خریداران عمدتا به ویدیوهای ساخته شده توسط مشتریان سابق اعتماد دارند و با دیدن ویدیوهای ایجاد شده توسط کاربران ۹۷ درصد احتمال بیشتری برای خرید دارند.

  1. ویدیو مطالعه موردی (Case Study)

اگر مشتریان شما مشکلات پیچیده ای برای حل دارند، در این صورت شما به ویدیو مطالعه موردی نیاز دارید.

مطالعه موردی شبیه یک Testimonial است، اما به مخاطبان کسب و کار نشان می دهد که چگونه محصول شما مشتری را قادر به حل یک مشکل خاص می کند.

همانند استفاده از Testimonial، شما باید مشتریان خود را عضو کنید و اجازه دهید آنها در مورد تجربیات خود صحبت کنند. همچنین می تواند آمار و ارقام دقیقی برای بیان اینکه کسب و کارتان چقدر به این مشتری کمک کرد، ارائه دهید (مثلا میزانی که شما ترافیک وب سایت، درآمد و یا هر چیز دیگری را افزایش دادید)، اما تماشاگران را با ارائه زیاد آمار خسته نکنید. اگر پیام کلی را ساده بیان کنید، مشتریان شما آن را بهتر به خاطر خواهند سپرد.

  1. ویدیو های آموزشی (Tutorial)

در صورتیکه برای مشتریان شما سوال و ابهامی وجود دارد، شما به ویدیوهای آموزشی نیاز دارید.

ویدیو های آموزش ها می توانند به مشتریان شما نشان دهند که چگونه بیشترین کارایی را از آنچه که از شما خریداری می کنند، به دست بیاورند و بدین ترتیب رضایت آنها را به همراه داشته باشد. این ویدیوها همچنین می توانند مشتری های جدید را به خرید متقاعد سازند، زیرا می توانند سطح پشتیبانی که دریافت خواهند کرد را ببینند. بهترین و موثرترین ویدیوهای آموزشی، یک فرآیند را به صورت مرحله به مرحله برای بیننده بیان می کنند.

نوع دیگری از ویدیوهای آموزشی به مشتریان نشان می دهد که با محصولات شما چه کاری می توانند انجام دهند. به عنوان مثال، وب سایت Sephora آموزش هایی را برای استفاده از کرم های زیر چشم، نقاشی و طراحی بر روی ناخن، آرایش عروسی و سایر محصولاتی که به فروش می رسانند، تولید می کند. ساخت این ویدیو ها به طور معمول صرف هزینه و زمان بیشتری را نسبت به آموزش مبتنی بر صفحه نمایش به همراه دارند؛ اگر کسب و کار شما یک بودجه بازاریابی در سطح Sephora نداشته باشد، ویدیوهای آموزشی ایجاد شده توسط کاربر یک گزینه دیگر می باشد.

گاهی اوقات ویدیو های آموزشی، خود محصول شما یا حداقل بخشی از محصول شما هستند. به عنوان مثال، علاوه بر کلاس های حضوری و کارگاه های آموزشی، در حال حاضر تعداد روز افزونی از هنرمندان و سازنده ها در وب سایت Patreon ویدیوهای streaming  (مشاهده یک ویدئو بدون این که احتیاج به دانلود همه فایل آن باشد) و برنامه های live را به منظور گسترش پایگاه مشتریان خود و رسیدن به بازار فراتر از بازار محلی ارائه می دهند.

  1. ویدیو های درباره ما (About Us)

در صورتیکه می خواهید مشتری های جدید جذب کنید، به یک ویدیوی “درباره ما” نیاز دارید.

مشتریان تنها به دنبال مواجه با نام ها نیستند، بلکه می خواهند بدانند کسب و کار شما چگونه کار می کند و در چه جایگاهی در جامعه قرار دارد. به عنوان مثال موسسه غیر انتفاعی Goodwill بیش از ۱۰۰ سال سابقه خود را در یک ویدیوی کوتاه “درباره ما” خلاصه کرده است. که همچنین ماموریت ها و محدوده فعالیت های بین المللی آن ها را نشان می دهد.

حتی اگر کسب و کار شما کاملا جدید باشد، بازدیدکنندگان هنوز هم می خواهند بدانند چرا شما آن را شروع کرده اید، چگونه مشتریان خود را حفظ می کنید، چه کسانی با شما کار می کنند و چگونه محصولات و خدمات خود را به فروش می رسانید. فقط قاعده اصلی محتوای “درباره ما” را در نظر داشته باشید – هدف اصلی نشان دادن آن چیزی است که شما می توانید برای مشتریان خود انجام دهید. علاوه بر ویدیوی اصلی درباره ما، می توانید محتوای ویدیویی این بخش از سایت خود با استفاده از ویدیوهای اجتماعی که در رویدادهای مهم تهیه کرده اید، ویدیوهای نمایشگاه های تجاری و ویدیوهای انبار، کارگاه یا استودیوی خود به روز نگه دارید.

ساخت فیلم برای وب سایت یک کسب و کار

شما ممکن است فکر کنید که برنامه ریزی، فیلم برداری، ویرایش و ارسال یک فیلم امر پیچیده و زمان گیری باشد.

خب، لازم نیست تمام ویدئوهای مورد نیاز وب سایت خود را یکجا ایجاد کنید، با ساخت یک ویدیو شروع کنید و به تدریج این روند را ادامه دهید. به یاد داشته باشید که بازاریابی ویدئویی مانند بازاریابی های دیگر باید ادامه دار و مداوم باشد تا تکامل کسب و کار و مخاطبان شما را به همراه داشته باشد.

لطفا تجربیات خود را در بخش نظرات همین پست، با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه تو چیه؟ با ما در میون بزار

دیدگاه خود را ثبت کنید!
نام خود را وارد کنید