شاید شما قبلا وب سایت خود را ساخته اید یا شاید درنظر دارید که قبل از استخدام یک متخصص طراحی وب سایت یا شرکت بازاریابی برای ساختن آن تا حد ممکن در این خصوص یاد بگیرید. در هر صورت، با توجه به سرمایه گذاری زمانی و مالی که در سایت خود انجام داده اید، می خواهید مطمئن باشید که این هزینه ها به بازدید کنندگان وب سایت تبدیل می شوند. شما می خواهید این بازدیدکنندگان، با محتوای وب سایت شما در تعامل باشند و به مشتری های جدید تبدیل شوند، اما یک مسئله وجود دارد: سایت شما بسیار کند بارگزاری می شود.

چرا شما به یک وب سایت پر سرعت نیاز دارید؟

بر اساس گزارش های صنعتی Google Speed Insights، هرقدر زمان بارگزاری صفحه افزایش یابد، احتمال اینکه بازدیدکننده از سایت شما خارج شود، به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می یابد:

بهبود زمان بارگذاری سایت

اگر بازدیدکنندگان به سرعت از سایت شما خارج شوند (به این معنی که آنها با عناصر موجود در وب سایت شما ارتباط برقرار نکنند و “دکمه بازگشت” را انتخاب کرده و یا به کلی مرورگر را ببندند) احتمال بازگشت آنها به وب سایت شما بسیار کم است. خروج کاربران از سایت، برای کسب و کار شما به منزله شکست می باشد.

به منظور جلوگیری از این موضوع، وب سایت شما باید سریعا بارگزاری شود. در اصل، شما نیاز به ساخت یک وب سایت پر سرعت دارید، که کار ساده ای هم نیست. سرعت پایین سایت می تواند به دلیل متغیرهایی از جمله کد خالی، تصاویر بهینه سازی نشده، و یا عناصر صفحه و پلاگین های حجیم و سنگین باشد. برای مقابله با این عوامل، می توانید از یک سایت مانند ابزار TestMySite گوگل برای تشخیص آنچه که در پشت پرده بارگزاری سایت شما اتفاق می افتد، استفاده کنید.

استفاده از ابزار TestMySite گوگل

استفاده از ابزار TestMySite بسیار ساده است و اطلاعات مفید و پیشنهادات زیادی را برای بهبود سرعت سایت شما ارائه می دهد. شما ابتدا URL وب سایت خود را تایپ می کنید و این ابزار سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند. همچنین مجموعه ای از تست های سرعت را برای بررسی عملکرد وب سایت شما در شبکه های تلفن همراه مانند ۳G اجرا می کند. بعد از اتمام آنالیز، این ابزار پیشنهادات زیر را ارائه می دهد. برای درک معنای هر یک می توانید بر روی آن کلیک کنید:

بسته به اینکه سایت شما چگونه ساخته شده و از چه پلتفرمی استفاده می کند، برخی از پیشنهادات فوق را در گزارش خود مشاهده خواهید کرد. اگر شما یک طراح وب را استخدام کرده اید، حتما این گزارش را برای تحقیق و اکتشاف در اختیارش قرار دهید. اگر سوال و ابهامی برای شما وجود دارد، Google همچنین یک صفحه پرسش و پاسخ را برای پاسخ به برخی از سوالات متداول دریافت شده توسط صاحبان وب سایت ارائه می دهد.

چگونه می توانم زمان بارگزاری سایت را کاهش دهم؟

افزایش سرعت سایت

احتمالا شما بر روی لینک های بالا کلیک کرده و آنها را تا حدی مطالعه نموده اید، اما ممکن است هنوز هم تا حدودی درباره چگونگی ایجاد یک وب سایت پر سرعت ابهاماتی داشته باشید. بنابراین در ادامه برخی از بهترین شیوه ها برای کمک به شما در جهت بهبود سرعت سایت عنوان شده است:

تصاویر خود را بهینه سازی کنید.

از ابزارهای رایگانی مانند Optimizilla برای فشرده سازی تصاویر و کاهش حجم فایل های خود استفاده کنید. با فشرده سازی فایل های تصویری، وزن کلی وب سایت خود را کاهش خواهید داد و در نتیجه زمان بارگزاری آن کاهش می یابد.

درهم ریختگی های سایت خود را کاهش دهید.

ممکن است تصور کنید که حتما باید تعداد زیادی از تصاویر و مطالب نوشته شده را در وب سایت خود وارد کنید، اما این موضوع لزوما به شما کمک نمی کند. در عوض، بهتر است با پیش بینی ابعاد شخصیتی قشر مخاطبان و بازدیدکنندگان خود فقط مطالب و تصاویر مورد نیاز را در وب سایت وارد کنید. مخاطبان باید مطالبی را در وب سایت شما مشاهده کنند که به تصمیم گیری و خرید محصول آنها کمک کند. همچنین دسترسی به قسمت های مختلف وب سایت شما نیز باید برای کاربران بسیار ساده باشد.

منابع HTML ،CSS و JavaScript خود را کم کنید.

با این کار، شما داده های زائد را بدون تاثیر بر نحوه پردازش منابع مختلف سایت توسط مرورگر، حذف می کنید:

عملکرد وب سایت خود را مرتبا تست کنید.

تمام ابزارهای دنیا نیز نمی توانند جایگزین مخاطبان واقعی شوند. یک گروه کوچک از دوستان، خانواده و مشتریان ارزشمند را برای تست سایت خود انتخاب کنید. از آنها بخواهید تا از تجربه خود در استفاده از سایت شما یادداشت هایی بنویسند و به شما بگویند چه قسمت هایی کار می کند و مفید است و چه قسمت هایی کار نمی کند. بدین ترتیب شما می توانید بخش ها یا منابعی از سایت که نیازی به آن ندارید را بیابید و به این ترتیب بار اضافی را از وب سایت خود حذف کنید.

جمع بندی

به طور کلی، شما یک وب سایت ایجاد می کنید تا بازدیدکنندگان را جذب، درگیر و تبدیل به مشتری کنید. اگر سایت شما به آرامی بارگزاری شود، اهداف فوق و بازدید کنندگان ارزشمند را از دست خواهید داد. ساخت یک وب سایت پر سرعت می تواند تا حدی پیچیده و دشوار باشد، اما پیروی و اجرای نکات و ترفندهای بالا می تواند در ساخت یک وب سایت سریع که مشتریان بالقوه را در دستگاه های دسکتاپ و تلفن همراه جذب می کند، به شما کمک کند.

دیدگاه تو چیه؟ با ما در میون بزار

دیدگاه خود را ثبت کنید!
نام خود را وارد کنید