فرمت سند قابل انتقال (PDF) توسط Adobe در دهه ۹۰ میلادی معرفی شد. این فایل به نوع ویندوز ارتباطی ندارد و در تمامی سیستم ها یکسان به نمایش درمی آید. بر خلاف یک فایل متنی ساده، فایل PDF می تواند شامل متن، لینک ارتباطی، جدول، فرم و عکس باشد. فایل PDF را می توان از طریق مرورگر باز کرد و همچنین از طریق برنامه هایی مانند Foxit Reader ، Nitro Reader ، Sumarta PDF و یا برنامه اصلی Adobe Reader می توان محتوای فایل PDF را مشاهده کرد.

یک راه مرسوم برای ویرایش فایل PDF که احتیاج به نرم افزار خاصی ندارد، تبدیل آن به فایل Word است. با استفاده از محصولات آفیس یا Google Docs و Liberoffice می توان این کار را انجام داد. اما نتیجه مطلوبی دربرندارد. در ادامه ما به برنامه هایی اشاره خواهیم کرد که باعث می شوند نتیجه مطلوبی بگیرید.

۱. PDF Online

بعد از آپلود و پردازش فایل، فایل نهایی به صورت پیش نمایش نشان داده می شود و همچنین این صفحه به شما این اطمینان را می دهد که فایل شما به صورت خصوصی نمایش داده می شود و کسی امکان دسترسی به فایل شما را ندارد. وقتی شما روی دکمه دانلود کلیک می کنید، سه نوع دانلود در اختیار شما قرار می دهد که شامل فایل Zip ، دانلود مجدد فایل PDF یا دانلود فایل Word است. فایل نهایی با فرمت DOCX و یا DOC نیست، این فایل با فرمت RTF و فایل تکست تحویل داده می شود. همچنین امکان تبدیل فایل WORD به PDF نیز وجود دارد.

۲. Easy PDF cloud

Easy PDF cloud یک برنامه بتاست که فضای ابری در اختیار قرار می دهد، یک حساب رایگان به شما ۵۰MB فضا و همچنین dropbox اختیاری اختصاص می دهد، با این امکان می توان فولدر Dropbox را مانیتور کرد و فرایند تبدیل فایل های PDF را به صورت اتوماتیک انجام داد.

همچنین شما می توانید تا ۱۰ فایل را همزمان آپلود کنید، بیشترین سایز فایل برای آپلود ۵ مگابایت است. می توانید فایل های خود را در فضای ابری نگهداری و یا دانلود کنید.

۳.Convert PDF to Word

یک مورد کاربردی دیگر استفاده از OCR (تشخیص چشمی کاراکتر) است که می توان فایل اسکن شده را به DOC، DOCX و RTF تبدیل نمود. البته امکان تبدیل بیش از دو صفحه امکان پذیر نیست.

بهتر است فایل را به یکی از فرمت های .TXT (فایل تکست) و یا .DOC (فایل ورد) تبدیل کنید، همچنین محدودیتی در مورد سایز فایل وجود ندارد، توجه داشته باشید نام فایل تبدیلی رندوم است.

۴.Zamzar

Zamzar برنامه ای است که ۱۲۰۰ فرمت فایل متفاوت را پشتیبانی می کند که شامل صدا، تصویر، فایل و… می باشد، همچنین می توانید ۱۰ تا فایل را به طور همزمان آپلود کنید.

بعد از انتخاب و آپلود فایل، می توانید آن را به ۳۰ فرمت مختلف تبدیل کنید. همچنین می توانید یک آدرس ایمیل وارد کنید تا زمانی که فرایند آپلود کردن تمام شد، تمام آن ها را در ایمیل مجزا برایتان ارسال شود. حتی اگر شما تمام فایل ها را همزمان آپلود کرده باشید.

۵.Convert Files

یک برنامه دیگر برای تبدیل فرمت های مختلف صدا و تصویر، برای بایگانی کردن عکس ها، کتاب های الکترونیکی و اسناد است که امکان آپلود فایل ۲۵۰ مگابایتی را می دهد.

جدا از امکان آپلود مستقیم فایل از سیستمتان، می توانید به Word 2003 و فرمت های دیگر تبدیل کنید. همچنین امکاناتی نظیر OCR (تشخیص چشمی کاراکتر) و Crach My PDF (از بین بردن پسورد فایل PDF)

۶. Convert Online Free

این سرویس آنلاین امکان تبدیل فرمت های متنوعی را به شما می دهد، مثلا می توانید فایل PDF را به فایل تکست و یا حتی عکس تبدیل کنید، حداکثر اندازه فایل PDF سی مگابایت است.
همچنین امکان تبدیل به هر دو نسخه DOC و DOCX را می دهد. همچنین در صورت مشکل، سروری پشتیبان در آلمان وجود دارد.

۷.Nitro PDF Cloud

این برنامه امکان تبدیل ۵ فایل PDF به Word در ماه را میسر می سازد، اگر بخواهید فایل های بیشتری را آپلود کنید می توانید آدرس ایمیل دیگری را وارد کنید. همچنین می توانید به Dropbox ، Google Drive متصل شوید. محدودیت تعداد صفحات ۵۰ و فایل PDF زیر ۵ مگابایت می باشد.
تبدیل فایل PDF می تواند به برنامه های Word ، Powerpoint یا Excel باشد، فقط امکان آپلود یک فایل هم زمان را دارد و فایل آماده را به آدرس ایمیل ارسال می کند.

۸. SautinSoft PDF to Word Online Free

یک سرویس پر سرعت است. زیرا چند ثانیه پس از آپلود، فایل آماده دانلود می شود. در سایت Sautinsoft.net امکان آپلود فایل ۲مگابایتی است اما در آپلود اولین فایل PDF تا فایل ۵مگابایتی را اجازه آپلود می دهد.

در این برنامه تبدیل PDF به فرمت های کمی وجود دارد، همچنین امکان ایجاد پسورد روی فایل جدید وجود دارد و می توانید به فرمت های عکس (PNG, JPG, BMP, TIFF) با وضوح قابل انتخاب و یا فایل متنی تبدیل نمایید.

۹. Wondershare Free PDF to Word Online Converter

در این برنامه محدودیت آپلود فایل تا ۱۰ مگابایت وجود دارد.

همچنین می توان علاوه بر آپلود فایل از سیستم از هرجا در اینترت آپلود کرد، این برنامه صرفا برای تبدیل فایل Word استفاده می شود. همچنین امکان تبدیل فایل PDF به DOC ، DOCX یا RTF وجود دارد. سرعت فرایند بالا نیست و حدود ۱ تا ۲ دقیقه زمان می برد.

۱۰. Uni PDF

یک برنامه ساده که احتیاج به کانفیگ خاصی ندارد. می توان به راحتی فایل را Drag و Drop کرد و یا به صورت دستی در سیستم پیدا و آپلود کرد. برای ذخیره فایل می توان به دو صورت Word و یا RTF اقدام کرد اما جهت تغییر آن به فایل عکس (JPG, BMP, TIF, PNG, GIF, PCX , TGA) باید در قسمت تنظیمات تغییرات مربوطه را انجام داد.

۱۱.PDFMate PDF Converter

یک امکان مهم این برنامه برخورداری از OCR (تشخیص چشمی کاراکتر) روی فایل PDF اسکن شده است (البته فقط تشخیص زبان انگلیسی را دارد)

نسخه DOCX در تبدیل وجود دارد اما تبدیل به DOC در نسخه ویژه (پرداختی) امکان پذیر است. همچنین امکان تبدیل به نسخه SWF (Shockwave Flash) را دارد.

۱۲.SmartSoft Free PDF to Word Converter

این برنامه ساده است و امکانات کنترلی کمی را داراست. متاسفانه فرمت های انتخابی مختلفی جهت تبدیل به جز Word 2003 ندارد، امکانات کمکی نیز در این برنامه وجود ندارد.

۱۳.Nuance PDF reader

Nuance برنامه خاصی است و ابتدا لازم است برنامه PDF reader را نصب کنید. با وجود اینکه تمام تبدیل ها به صورت کاملا آنلاین انجام می شود، به شکل ساده ای PDF آپلود می کند. همچنین باید ایمیل و پسوردتان را برای شروع برنامه وارد کنید، در نهایت لینک فایل نهایی برایتان ایمیل می شود.
بعد از آپلود فایل، شما می توانید فرمت های DOCX ، RTF، Excel را انتخاب کنید، از طریق منوی کشویی می توانید کیفیت عکس نهایی را نیز انتخاب کنید.

 

دیدگاه تو چیه؟ با ما در میون بزار

دیدگاه خود را ثبت کنید!
نام خود را وارد کنید