بازاریابی ایمیل یکی از بهترین راه های جذب مخاطبان شماست و آن ها را به محتوای تولیدی شما هدایت می کند. در اکثر وب سایت ها معمولا بودجه ای برای این امر در نظر گرفته نمی شود.

خوشبختانه، ابزارهای زیادی برای بازاریابی ایمیل وجود دارد که می تواند برای وب سایت هایی در هر اندازه، مناسب باشد و خدمات عالی ارائه دهد. یک پلت فرم جامع، شما را قادر می سازد تا توجه مخاطبان خود را جلب کرده و استراتژی فروش خود را بهینه سازی کنید، بنابراین قطعا ارزش امتحان کردن دارد.

در این مقاله، به معرفی شش ابزار کاربردی بازاریابی ایمیل خواهیم پرداخت. قابلیت ها، ویژگی ها و قیمت های آنها را بررسی خواهیم کرد و مشخص می کنیم که کدام نوع کاربر برای آنها مناسب تر است. بدین ترتیب می توانید گزینه مناسب را برای تجارت خود انتخاب کنید!

 

MailChimp یکی از محبوب ترین نام ها در بازاریابی ایمیل است که البته این موضوع بی دلیل نیست. MailChimp یک پکیج رایگان قوی ارائه می دهد که ازین نظر نسبت به بسیاری از گزینه های دیگر، برتری دارد. این پکیج قدرتمند با مجموعه ای از ویژگی های کاربردی برای کاربران همراه است.

ویژگی های کلیدی:

  • یک راه حل بازاریابی ایمیل همه جانبه را ارائه می دهد.
  • برای شروع کمپین تبلیغاتی شما، طیف گسترده ای از قالب های طراحی شده ارائه می دهد.
  • کاربران خود را قادر می سازد تا کمپین های خود را به صورت خودکار طراحی کنند.
  • گزارش های پیشرفته تجزیه و تحلیل را شامل می شود.
  • با چندین سرویس third party (شخص ثالث)، از جمله گوگل آنالیتیکس ادغام می شود (این قابلیت فقط در پلان های premium وجود دارد).

قیمت:

MailChimp یک نسخه رایگان ارائه می دهد، همچنین پلان های غیر رایگان آن از ۱۰ دلار در ماه شروع می شود.

مناسب برای:

ما این ابزار را به هر کاربری که سطح بالایی از ویژگی ها و مجموعه ای قدرتمند از امکانات را نیاز داشته باشد، پیشنهاد می دهیم. پلان رایگان MailChimp از ۲۰۰۰ نفر مشترک و ۱۲۰۰۰ ایمیل در هر ماه پشتیبانی می کند و به همین دلیل به عنوان یک گزینه قابل اعتماد برای شروع کار می توانید روی آن حساب کنید. لازم به ذکر است که برخی از ویژگی های پیشرفته مانند ادغام با Google Analytics تنها در پلان های غیر رایگان موجود است.

در بسیاری از موارد، Constant Contact جایگزین مناسب برای MailChimp است. Constant Contact یک نسخه رایگان دراز مدت ارائه نمی دهد و قیمت آن نیز بالاتر است، اما با پشتیبانی عالی و مجموعه ای از امکانات پیشرفته این موضوع را جبران می کند.

ویژگی های کلیدی:

  • پشتیبانی از ایمیل ها و مشترکین نامحدود.
  • ارائه ده ها نوع از قالب های کمپین ایمیل جهت انتخاب، که برای هر زمینه ای مناسب باشد.
  • ارائه خدمات پشتیبانی ۷/۲۴ از طریق تلفن، ایمیل و گفتگوی زنده (اگر چه آن ها فقط در طول آخر هفته ایمیل می گیرند).
  • با ارائه سرویس Email Tracking مشاهده عملکرد کمپین ایمیل شما آسان-برای-خواندن (easy-to-read reports) می باشد.

قیمت:

Constant Contact یک دوره آزمایشی ۶۰ روزه رایگان ارائه می دهد و پلان های آن از ۲۰ دلار در ماه شروع می شود.

مناسب برای:

این ابزار برای کسب و کارهای کوچک و عملیاتی که ارزش در دسترس بودن یک سرویس پشتیبانی ۷/۲۴ را می دانند، مناسب است. برای مثال، در حالی که Constant Contact کمی گران تر از MailChimp است، تجربه پشتیبانی بسیار بهتر را ارائه می دهد. پشتیبانی آن ها تماس های تلفنی، ایمیل ها و گفت و گو از طریق چت را شامل شده و همچنین در صورت نیاز خدمات آموزشی نیز ارائه می دهند.

همانند بسیاری از ابزارهای بازاریابی ایمیل، AWeber شما را قادر به ایجاد و مدیریت ایمیل های تبلیغاتی در اندازه های بزرگ و کوچک می کند. شما می توانید هر مرحله از روند، از ثبت نام گرفته تا ایمیل های پیگیری را سفارشی سازی کنید. این ابزار خاص هنگامی که با مجموعه قالب های خود -که در نوع خود گسترده ترین است- همراه می شود، بیشتر ارزش خود را نشان می دهد.

ویژگی های کلیدی:

  • کاربران را قادر می سازد تا کمپین بازاریابی ایمیل را از بالا به پایین ایجاد و پیکربندی کنند.
  • شامل هفت روز پشتیبانی ویژه (premium) از طریق چت زنده، تلفن و ایمیل می باشد.
  • گزینه ای برای نظارت بر تجزیه و تحلیل از طریق وب و یا با استفاده از برنامه های تلفن همراه (در دسترس برای آندروید و iOS) ارائه می دهد.
  • ادغام با ده ها نوع پلت فرم third party، از جمله وردپرس.

قیمت:

AWeber یک نسخه آزمایشی ۳۰ روزه رایگان ارائه می دهد و پلان های آن از ۱۹ دلار در ماه شروع می شود.

مناسب برای:

AWeber به داشتن تعداد زیادی از قالب های موجود برای کمپین های ایمیل معروف است. این ویژگی با drag-and-drop builder (یکی از ویژگی های رایج در ابزارهای بازاریابی ایمیل) ترکیب شده است و برای کاربرانی که می خواهند کمپین ایمیل را با کمترین تلاش بسنجند، گزینه ها و انتخاب های متنوعی را ارائه می دهد.

Sendy گزینه عجیب و غریب در میان این لیست ابزار بازاریابی ایمیل است. ویژگی ها و امکانات آن تقریبا همپای سایر گزینه های معرفی شده است، اما شگفتی واقعی این است که این ابزار (تقریبا) به صورت رایگان این سرویس ها را ارائه می دهد. Sendy در بالای سرویس پست الکترونیکی ساده آمازون (SES) کار می کند، که این موضوع آن را قادر می سازد تا کمپین های گسترده ای با هزینه کمتر نسبت به سایر سرویس های مشابه، ارائه دهد.

ویژگی های کلیدی:

  • یک ابزار بازاریابی ایمیل کامل را با صرف هزینه کم در اختیار شما قرار می دهد.
  • همراه با SES آمازون کار می کند.
  • کاربران را قادر می سازد تا چند مارک یا گروه را از طریق یک پلت فرم واحد مدیریت کنند.
  • با سرویس های دیگری همچون وردپرس، تجارت الکترونیک Magento، جوملا و حتی Zapier به خوبی کار می کند.

قیمت:

Sendy از ۱ دلار برای هر ۱۰،۰۰۰ ایمیل شروع می شود که هزینه پایینی برای یک سرویس ایمیل مارکتینگ است.

مناسب برای:

سرویس Sendy علاوه بر اینکه از لحاظ هزینه ای مقرون به صرفه است، تکنولوژی گرا نیز می باشد. به لطف ادغام آن با SES آمازون، این ابزار قیمت های بی نظیری را ارائه می دهد، اما به تنظیمات خاصی نیاز دارد. Sendy از لحاظ امکانات به طور قابل توجهی کامل تر از رقبای خود است، گرچه قطعا درخشش کمتری دارد.

Drip به لطف توابع اتوماسیون گسترده خود، در صدر ابزارهای بازاریابی ایمیل قابل اعتماد ایستاده است. Drip پلت فرم بهینه سازی شده ای است که با وجود قیمت بالای آن، ابزاری محبوب و پرکاربرد است.

ویژگی های کلیدی:

  • ارائه توابع خودکار سازی کمپین درجه یک.
  • کاربران را قادر می سازد تا پیگیری کنند که کدامیک از گیرندگان بیشتر به مشتریان خریدار تبدیل می شوند.
  • با طیف گسترده ای از ابزارهای کاربردی ادغام شده است، اعم از PayPal و Woo Commerce.
  • شامل چندین طرح تبلیغاتی است، که با عملکرد ذهن ساخته شده است.

قیمت:

Drip یک پلان رایگان را برای ۱۰۰ مشترک فراهم می کند و برنامه های غیر رایگان آن از ۴۱ دلار در ماه شروع می شود.

مناسب برای:

این پلت فرم یکی از گران ترین ابزار های مربوط به بازاریابی ایمیل است، بنابراین ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چه چیزی آن را بسیار خاص می سازد؟ Drip همان ابزارهای بازاریابی ایمیل را ارائه می دهد که سرویس های مشابه ارائه می دهد، اما با یک ویژگی منحصر به فرد که قابلیت های اتوماسیون آن است. Drip سازنده گردش کار بصری را در بهترین کلاس ارائه می دهد، که این موضوع کاربران را قادر می سازد کمپین های پیچیده را به طور مستقیم به صورت خودکار دربیاورند. اگر می خواهید رویکرد دستیابی به بازاریابی ایمیل را بیابید، Drip ابزار مناسبی برای شما می باشد.

OptinMonster ابزاری شگفت انگیز است که برای طراحی قالب های بازاریابی ایمیل بسیار کاربردی می باشد. این ابزار یکی از گزینه های نسبتا محبوب و پرکاربرد در زمینه بازاریابی ایمیل برای کسب و کارهای آنلاین می باشد. OptinMonster این امکان را فراهم می کند که فرم هایی را برای استفاده در بسیاری از مناطق وب سایت خود همچون نوار کناری، پاورقی، صفحات Pop Ups، صفحات فردی و سرتیتر طراحی کنید.

ویژگی های کلیدی:

  • ساخت فرمت های قابل تبدیل.
  • تبدیل بازدیدکنندگان به مشترکین.
  • تقسیم فرم ها و پیشنهادات با شخصی سازی رفتار.
  • pop up هی مخصوص موبایل.
  • تست A / B.
  • صفحه کامل تولید کننده فرم.

قیمت:

OptinMonster از قیمت ۹ دلار در ماه یا ۴۹ دلار در سال برای طرح اولیه شروع می شود. برای اینکه به طور جدی و از بیشترین امکانات OptinMonster استفاده کنید، باید پلان Pro را انتخاب کنید. این پلان به شما دسترسی به همه امکانات را ارائه می کند و تنها ۲۹ دلار در ماه یا ۴۹ دلار در سال است.

مناسب برای:

تعداد زیادی قالب و style های مختلف در OptinMonster وجود دارد، که با برخی ویژگی های بسیار جذاب مانند ابزار «بله» و «خیر» ترکیب شده است. بدین ترتیب هنگامی که فرم ظاهر می شود، شما می توانید طیف وسیعی از گزینه ها را انتخاب کرده و از آزمایشات A / B استفاده کنید. در واقع با ایجاد تغییرات مختلف، هر یک را بررسی کنید و پیگیری کنید که کدامیک بهتر عمل می کند.

نتیجه گیری:

بازاریابی ایمیل یکی از بهترین ابزارهایی است که می توانید برای هدایت کاربر استفاده کنید. در حال حاضر و با توجه به تعدد انواع ابزارهای موجود در این زمینه، هیچ دلیلی برای استفاده نکردن از بازاریابی ایمیل وجود ندارد. هنگامی که گزینه درست را انتخاب و اولین کمپین ایمیل خود را ارسال کنید، مزایای آن را در زمان کوتاهی مشاهده خواهید کرد.

اگر مطمئن نیستید که در جستجوی چه نوع ابزار بازاریابی پست الکترونیکی و با چه بودجه ای هستید، از هر شش گزینه پیشنهادی ما استفاده کنید:

MailChimp: یک ابزار عالی برای وب سایت های کوچک.

Constant Contact: مناسب برای آن دسته از وب سایت هایی که نیاز به پشتیبانی از سطح بالا دارند.

AWeber: تعداد زیادی قالب ارائه می کند که در نتیجه برای کسانی که می خواهند کمپین های خود را در زمان کوتاهی و به سرعت اجرا کنند، ایده آل است.

Sendy: بهترین ابزار برای بازاریابی ایمیل با بودجه و هزینه کم.

Drip: این پلت فرم شامل بهترین ویژگی های اتوماسیون در کلاس خود است که مناسب کسانی است که ارزش بهره وری را می دانند.

OptinMonster: ابزاری کاربردی برای طراحی قالب های بازاریابی ایمیل با امکانات متنوع.

البته، تعداد زیادی ابزارهای بازاریابی ایمیل دیگر و راه حل های ایجاد Mailing List وجود دارد که می تواند در این زمینه به شما کمک کند. آیا با ابزارهای بازاریابی پست الکترونیک کم هزینه دیگری آشنایی دارید؟ در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه تو چیه؟ با ما در میون بزار

دیدگاه خود را ثبت کنید!
نام خود را وارد کنید