وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) می باشد و میلیون ها وب سایت در سراسر جهان از آن استفاده می کنند. وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا، روشی که مردم محتوای وب سایت های اینترنتی را ایجاد و نگهداری می کنند را متحول کرده است و به همین دلیل ابزاری محبوب و با ارزش است.

این محبوبیت، سایت های وردپرس را به اهدافی وسوسه انگیز برای هکرها تبدیل کرده است. در واقع exploit های متعددی ایجاد شده اند که می توانند اجازه دسترسی به یک وب سایت را فراهم کنند و به طور بالقوه می تواند همان دسترسی را به میلیون ها وب سایت دیگر نیز داشته باشد. برای مقابله با جریان همیشه در حال رشد فعالیت های مخرب وب، جامعه جهانی و سازندگان پلاگین های مختلف، به طور مرتب نرم افزارهای خود را به روز رسانی می کنند تا بدین ترتیب در برابر آسیب پذیری های شناخته شده مقاومت داشته باشند. برخی از توسعه دهندگان نیز محصولات امنیتی برای وردپرس را ارائه می دهند.

دلسرد کردن هکرها

انواع حملات هک همچنان در حال افزایش می باشد. بسیاری از هکرها در هنگام انتخاب اهداف، مسابقه حجم را بازی می کنند. بدین معنی که آنها یک ضعف مشترک در بسیاری از سایت ها پیدا می کنند، سپس سعی می کنند دوباره از آن استفاده کنند، تا به آرایه ای از سایت ها دسترسی پیدا کنند. آنها با یافتن دسترسی مدنظر خود، می توانند اطلاعات سرور شما را تخریب کرده و یا بربایند، نام تجاری شما را خراب کنند، اطلاعات شخصی شما را سرقت کنند یا باعث آسیب های دیگر شوند.

توسعه دهندگان اغلب در حال انجام بازی موش و گربه با هکرها می باشند و تلاش می کنند تا آسیب پذیری ها را قبل از اینکه کسی آنها را کشف کند، پیدا و تعمیر (patch) کنند. توسعه دهندگان با به روز رسانی نرم افزار، نسخه جدید را با رفع این حفره امنیتی که به سوء استفاده منجر می شود، منتشر می کنند. این به روز رسانی ها معمولا شامل بهبود و ویژگی های جدید نیز می باشند. به روز نگه داشتن یک سایت وردپرس به طور مداوم کمک می کند تا در کوتاه ترین زمان ممکن شکاف های امنیتی را رفع کنید و حملات هک را از بین ببرید.

ویژگی ها و عملکرد

علاوه بر دلسرد کردن هکرها، ارتقاء یک سایت وردپرس دسترسی به آخرین قابلیت ها و بهترین بهبود های عملکردی را تضمین می کند. این موضوع همچنین موجب سازگاری بین سرویس های خارجی، افزونه ها و خود CMS خواهد شد. بسیاری از قابلیت ها برای انجام بخشی از عملکرد خود نیاز به خدمات شخص ثالث (third-party) دارند. به عنوان مثال، پلاگین های eCommerce ممکن است افزونه های پرداخت و ویژگی های امنیتی خارج از سایت را برای انجام یک معامله نیاز داشته باشند. برنامه نویسان افزونه های شخص ثالث نیز به طور مرتب نرم افزار خود را به روز می کنند که تا حد امکان امن و کارآمد باقی بمانند. در نتیجه، با عدم ارتقاء وردپرس، ممکن است سازگاری سایت با سرویس شخص ثالثی که به طور بالقوه برای ترافیک، فروش و اعتماد مصرف کننده ارزشمند است از دست برود.

از دگر سو، اگر یک CMS ارتقا یابد، افزونه های آن نیز به احتمال زیاد نیاز به ارتقاء دارند تا سازگاری را تضمین کنند. ارتقاء یک CMS و افزونه های آن بایستی همراه با یکدیگر صورت پذیرد و ارتقا یکی از این دو به تنهایی می تواند باعث بی ثباتی، آسیب پذیری های امنیتی و حتی اختلال در کارکرد قسمتی و یا تمام سایت شما شود.

چگونه سایت وردپرس خود را همیشه به روز نگه دارید؟

در این مرحله، شما ممکن است که نسبت به اهمیت به روز نگه داشتن یک سایت وردپرس، متقاعد شده باشید، اما در مورد زمان کافی یا مهارت فنی برای انجام این کار، شک و تردید دارید. پس چگونه یک صاحب سایت می تواند وب سایت خود را همیشه به روز نگه دارد؟

سایت وردپرس خود را برای خطاهای سازگاری بررسی کنید. قبل از به روز رسانی وب سایت، بررسی عدم سازگاری هریک از افزونه های وب سایت با نسخه جدید، بسیار ضروری و حائز اهمیت بوده و سپس می توانید به روز رسانی سایت وردپرس خود را انجام دهید. پس ار اتمام به روز رسانی اگر با هیچ مشکلی در ارتباط با تم و افزونه های وب سایتتان مواجه نشدید، می توانید از این مرحله عبور کنید. در غیر این صورت، عناصر مشکل ساز را به روز رسانی کنید و اگر به روز رسانی جدیدی برای آن ها در دسترس نباشد، باید درباره تغییر تم یا افزونه مشکل ساز با گزینه های جایگزین فکر کنید.

توجه داشته باشید که پیش از شروع به روز رسانی حتما یک نسخه پشتیبان از سایت خود تهیه کنید، به این ترتیب، در مورد از دست دادن اطلاعات وب سایت خود، هیچ نگرانی نخواهید داشت. شرکت مسیر هاست با توجه به استفاده از سخت افزار های بسیار قدرتمند و همچنین انجام به روز رسانی های مورد نیاز نرم افزاری، سرویس های قدرتمندی را ارائه می دهد که با استفاده از آن ها می توانید بدون هیچ نگرانی در خصوص عدم سازگاری با سرویس میزبانی، همواره نسبت به ارتقا وب سایت خود اقدام نمایید. برای اطلاعات بیشتر در مورد این ویژگی ها، صفحه میزبانی اشتراکی را بررسی کنید و یا این لینک را دنبال کنید تا با یکی از اعضای تیم ما که می تواند به سئوالات میزبانی شما پاسخ دهد، صحبت کنید.

دیدگاه تو چیه؟ با ما در میون بزار

دیدگاه خود را ثبت کنید!
نام خود را وارد کنید