انتخاب نام دامنه مناسب یکی از کارهای اساسی و مهم در راه انداری یک کسب و کار اینترنتی است و یک انتخاب صحیح می تواند تاثیر مثبت در کسب و کار داشته باشد. در نتیجه این موضوع مهمی است که دامنه شما در سطح وب به راحتی یافت شود.

کاربران با تایپ نام دامنه شما در مرورگر، وارد سایت شما می شوند. نام دامنه قبل از اینکه کاربران وارد سایت شما بشوند و بتوانید آن‌ها را از طریق صفحات سایت خود جذب نمایید، در انتخاب اولیه آن‌ها تاثیر گذار است. دامنه‌ شما می بایست متناسب با موضوع وب سایتتان باشد تا بینندگان بدانند که موضوع وب سایتی که وارد آن می‌شوند چیست.

اکثر مردم بر این باورند که یک دامنه .com تنها گزینه قابل انتخاب است.

دامنه.com

اما در حقیقت ICANN (سازمان جهانی ثبت دامنه) دائما TLD (پسوند دامنه) های جدید تایید می کند که مزایای بسیاری را به شما ارائه میدهد.

ازجمله اینکه:

  • این دامنه ها ارزانتر هستند
  • به دلیل ارائهTLD های جدید انتخاب های شما برای نام دامین بیشتر است
  • شما می توانید پسوند متناسب با کسب وکار خود انتخاب نمایید: به طور مثال پسوند .COFFEE برای کافی شاپ

TLD

۱۰نکته در انتخاب نام دامنه:

  1. از به کار بردن واژگانی که هجی کردن آنها مشکل است بپرهیزید.
  2. نام دامنه خود را ساده انتخاب کنید تا همه افراد با سطح تحصیلی مختلف بتوانند از آن استفاده کنند.
  3. از اسامی مخفف استفاده نکنید. دامنه شما، برای کسی که برای اولین بار دامنه را می شنود باید با معنا باشد و راحت به ذهنش سپرده شود.
  4. موقعیت جغرافیایی شما چیست؟ در انتخاب نام دامنه می توانید از نام شهر و یا کشور خود جهت جذب ترافیک بیشتر بهره ببرید.
  5. از کلمات کلیدی استفاده و بررسی نمایید در حیطه کسب و کار شما چه عباراتی بیشتر سرچ می شوند تا بتوانید حجم زیادی از عبارات وابسته را نیز بیابید. بدین ترتیب می توانید مرتبط ترین نام را برای دامنه خود انتخاب نمایید.
  6. نام دامنه ها می توانند بسیار کوتاه و یا بسیار بلند باشد (از ۱حرف الی ۶۷ حرف). بطور کلی، بهتر است  دامنه شما کوتاه باشد. هرچه نام دامنه شما کوتاه تر باشد مردم آن را راحت تر به یاد خواهند سپرد. به یاد سپردن نام دامنه از لحاظ بازاریابی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
  7. سعی کنید نام دامنه انتخابی شما فقط یک حالت برای نوشتن داشته باشد. مثلا afsane.com یا afsaneh.com به ۲ حالت نوشته می شود .در صورتیکه حق انتخابی جز این نوع اسامی ندارید، می توانید دامنه ها را با املاهای متفاوت ثبت نمایید.
  8. اگر سایتی طراحی می کنید که قرار است در زمینه بین المللی فعالیت کنید از کلمات لاتین در نام دامنه خود استفاده نمایید، خیلی مهم است که نامی معنا دار در زبان انگلیسی داشته باشید.
  9. سعی کنید ترکیبی را برای نام دامنه انتخاب کنید که آهنگ موزون و مناسب داشته باشد.
  10. از انتخاب دامنه هایی که مشابه آن در اینترنت زیاد است بپرهیزید .

جهت ثبت یک دامنه ابتدا باید نام های انتخابی خود را در سایت های ثبت دامنه همچون whois.com بررسی و از آزاد (available) بودن آن اطمینان حاصل فرمایید.

سایت WHOIS.COM

 

دیدگاه تو چیه؟ با ما در میون بزار

دیدگاه خود را ثبت کنید!
نام خود را وارد کنید