اهمیت فعالیت های شبکه ای در رشد یک وبلاگ

فعالیت های شبکه ای ممکن است برای وبلاگ نویسان دلهره آور باشد زیرا برای تولید محتوا زمان، انرژی و مقدار خاصی از برون گرایی نیاز است.

اما فعالیت های شبکه ای نه تنها برای ایجاد مخاطب، بلکه برای ایجاد یک گروه مشارکتی در جهت کمک به تصمیم گیری در خصوص وبلاگ، در جریان آخرین اخبار قرار گرفتن، تفکر در خصوص جایگاه خود و ارتقاء کسب و کار ضروری است.

خوشبختانه به عنوان یک وبلاگ نویس، شما در حال حاضر در موقعیت قوی برای پیدا کردن و ایجاد اولین ارتباطات خود هستنید، از وبلاگ خود به عنوان یک ابزار فعالیت های شبکه ای استفاده کنید و کسب و کار خود را رشد دهید.

چگونه با خوانندگان جدید وبلاگ ارتباط برقرار کنید.

اگر شما یک وبلاگ نویس هستید، مخاطبان مهمترین بخش شبکه می باشند. آنها کسانی هستند که پست هایتان را می خوانند، به پادکست های (نشر محتوای صوتی در اینترنت) شما گوش می دهند یا ویدیوهای شما را تماشا می کنند. آنها به شما بازخوردهای مستقیم و صادقانه می دهند، به کار شما الهام می بخشند و سوالاتی می پرسند که شما را وادار به فکر کردن، می کنند. اگر تصمیم به پیوستن به یک شبکه وبلاگ نویسی یا تبدیل شدن به یک کارآفرین اینترنتی (infopreneur) دارید، توجه مخاطبان می تواند به شما در بدست آوردن درآمد از وبلاگ کمک کند. پس چگونه مخاطبان خود را بسازید؟

صفحه فرود (landing page) ایجاد کنید.

یک صفحه فرود خوب، باعث می شود که بازدیدکنندگان مطالب بیشتری را از وبلاگ شما درخواست کنند و با وارد نمودن ایمیل، به شما یک راه دیگر برای برقراری ارتباط با خود بدهند. ایجاد یک صفحه فرود مناسب قطعا برای وب سایت شما مفید واقع خواهد بود.

همیشه نظرات را بخوانید.

افرادی که وقت خود را برای بیان نظرات در وبلاگ شما می گذارند، شناسایی کنید. آنها ممکن است خود دارای وبلاگ شخصی باشند و شما را به مبادله پست های مهمان هدایت کنند. نظرات همچنین می تواند ایده هایی را برای ایجاد مطالب جدید به همراه داشته باشد – اگر این چنین است، حتما به شخصی که در وب سایت شما نظر خود را ثبت کرده است، اعتماد داشته باشید.

عقاید خود را بگویید.

همانطور که وبلاگ های مورد علاقه خود را می خوانید، زمانی را به مطالعه و مشارکت در بخش های نظرات آنها اختصاص دهید. با این حال، نظر هرزنامه برای ایجاد پیوند به وبلاگ خود ایجاد نکنید.

شبکه های اجتماعی خود را ایجاد کنید.

حتما لازم نیست برای خود در هر پلت فرمی حساب کاربری ایجاد کنید، اما حداقل یکی را انتخاب کنید و فعالیت در آن را به خوبی انجام دهید. لینک های شبکه های اجتماعی خود را در وبلاگ اضافه کنید و پست های وبلاگ خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

چگونه با دیگر وبلاگ نویسان ارتباط برقرار کنید.

تمام راهنمایی هایی که برای برقراری ارتباط با اعضای مخاطب عنوان شد را می توانید برای برقراری ارتباط با وبلاگ نویسان نیز استفاده کنید، زیرا اکثر وبلاگ نویسان دوست دارند وبلاگ های دیگر را بررسی کنند. چندین مرحله اضافی نیز وجود دارد که می توانید برای ارتقاء شبکه وبلاگ نویسی خود نیز انجام دهید.

به یک شبکه وبلاگ نویسی بپیوندید.

شبکه های بلاگر مانند Acorn و BlogHer درآمد تبلیغاتی و فرصت پست های اسپانسری را ارائه می دهند، بنابراین پیوستن به یک شبکه راه خوبی برای شروع کسب درآمد از وبلاگ است. این موضوع همچنین یک راه مناسب برای شناخت سایر وبلاگ نویسان در جایگاه شما و فراتر از آن است. تعداد زیادی شبکه وبلاگ نویسی معتبر وجود دارد که شما می توانید به آن ها بپیوندید. آن ها هر یک الزامات مختلفی را برای اعضای خود دارند، بنابراین قبل از انتخاب، بایستی شرایط عضویت در آن ها را مطالعه کنید.

حداقل در یک کنفرانس شرکت کنید.

برنامه ریزی کنید تا برخی از همکاران وبلاگ نویس خود را در دنیای واقعی ملاقات کنید و از این قرار ملاقات ها در وبلاگ خود مطالبی پست کنید و در شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید. شما می توانید یک کنفرانس ویژه وبلاگ نویسان، مانند رویدادهای BlogHer، یک رویداد منطقه ای برای مخاطبان مورد نظرتان مانند کنفرانس تگزاس برای زنان و یا یک رویداد صنعتی یا سرگرمی متناسب با جایگاه خود مانند Comic-Con را انتخاب کنید.

از وبلاگ خود به عنوان کارت ویزیت اینترنتی استفاده کنید.

اینکه وبلاگ نویسان چگونه پول می گیرند به جایگاه، مهارت ها و اولویت های شخصی آنها بستگی دارد. فرقی ندارد که دقیقا چگونه می خواهید از وبلاگ خود درآمد کسب کنید، رشد مخاطبان وبلاگ شما تعداد بیشتری از افراد را متقاعد می کند تا محتوای وب سایت شما را با اسپانسرهای بالقوه و مشتریان وبلاگنویسی حرفه ای به اشتراک بگذارند.

اگر تصمیم به فروش محصولات اطلاعاتی همانند آموزش های قابل دانلود یا دوره های آموزشی آنلاین در وبلاگ خود دارید، آرشیو شما به عنوان یک پیش نمایش به مشتریان بالقوه خدمت می کند. مقاله نائومی دانفورد در وبلاگ IttyBiz یک نمونه عالی است؛ پست های وبلاگ او به خوانندگان حس روشی از سبک و نوع مشاوره ای که می توانند در صورت خرید خدمات مربیگری او دریافت کنند، ارائه می هد.

چگونه می توان شبکه وبلاگ خود را قدرتمند نگه داشت؟

همانقدر که ایجاد یک وب سایت بزرگ اهمیت دارد، رشد شبکه ای آن و قرارگیری در شبکه ای که بتواند به همه اعضای خود منفعت برساند نیز مهم است.

از آنجایی که وبلاگ نویسی و فعالیت های شبکه ای که با آن همراه می شود، به صورت آنلاین اتفاق می افتد، روند ساخت این ارتباطات، تقریبا می تواند حس یک بازی ویدیویی را به همراه داشته باشد.

اما ارتباطات انسانی چیزی است که باعث می شود شبکه شما با ارزش ساخته شود. بهتر است کمی وقت بگذارید تا نسبت به اشخاصی که با آن ها ارتباط برقرار کرده و یا همکاری می کنید، شناخت پیدا کنید. طبیعی است که شما امکان برقراری ارتباط با همه مخاطبان خود را در دنیای واقعی نخواهید داشت. اما برقراری ارتباط به صورت مجازی و گفتگوی آنلاین نیز می تواند این حس را به آنها القا کند که تا چه میزان برایشان ارزش قائل هستید و از آنها قدردانی می کنید.

این ارتباطات می توانند به مراتب قوی تر از انتظار شما باشند. به عنوان مثال، شما می توانید عضو یک گروه از نویسندگان باشید که در سراسر جهان زندگی می کنند و در ابتدا از طریق نظرات در وبلاگ های یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. اما این ارتباطات به مرور رشد پیدا خواهد کرد و می توانید گاهی اوقات با مشاوره های شغلی و حمایت های خلاقانه به یکدیگر کمک کنید.

دیدگاه تو چیه؟ با ما در میون بزار

دیدگاه خود را ثبت کنید!
نام خود را وارد کنید