سوالات متداول یا FAQ ها (Frequently Asked Questions) در واقع یک سری از سؤالات پرتکرار مخاطب در هر صنعتی است که برای مدیریت زمان و پاسخ‌گویی سریع‌تر به مخاطبان به‌صورت یکجا در اختیار ایشان قرار می‌گیرند تا از پاسخ به سؤالات تکراری پرهیز شود.

سوالات متداول یا FAQ

چرا سوالات متداول یا FAQ ها مهم هستند؟

۱.مناسب برای موتورهای جستجو:

ممکن است کاربران سوالات خود را در موتورهای جستجو مانند google قرار دهند، اگر سوالات و پاسخ‌های شما به خوبی با جستجوهای خاص همخوانی داشته باشد با استفاده از رایج‌ترین اصطلاحات جستجو برای ترافیک سایت نیز می‌تواند به رتبه سایت شما در این جستجوها کمک کند بنابراین وجود این بخش FAQ می تواند سایت را برای کلمات کلیدی جدید بهینه کرد.

۲.پاسخگویی سریع بدون وقت اضافه:

از دلایل استفاده از سؤالات متداول، این است که در اکثر مواقع مخاطبان سؤالاتی پرتکرار و یکسانی از ارائه‌دهنده خدمات دارند، وجود سؤالات متداول می‌تواند زمان و هزینه را مدیریت کند و نیازبه حضور یا تماس تلفنی مستقیم را کاهش دهد.

چگونه سوالات متداول را اثر بخش تر بنویسیم؟

صفحه سوالات می بایست به سوالات مشتریان شما پاسخ دهد، با توجه به راه‌کارهایی که در زیر مطرح شده است می توانید بازدید وب سایت خود را در پی نتایج جستجو بالا ببرید و تخصص و قابلیت اعتماد خود را با مشتریان فعلی و آینده ثابت کنید:

۱.شفاف و ساده باشید:

سوالات را قابل فهم و بدون پیچیدگی عنوان کرده و پاسخ سوالات را کوتاه و واضح و شفاف بیان نمایید. اگر آن‌ها عجیب و یا گیج‌کننده به نظر می‌رسند، آن‌ها را بازنویسی کنید، بهتر است اطلاعات تماس را نیز اضافه کنید تا افرادی که پاسخی را که می‌خواستند پیدا نکردند، مستقیما از شما بپرسند.

۲.بررسی راه های ارتباطی:

همواره و در بازه‌های زمانی مختلف راه‌های ارتباطی با مخاطب را آزمایش کنید، اگر شماره تلفنی برای پرسش قرار دادید یا در سایت فرمی جهت دریافت اطلاعات دارید، مجدداً آن‌ها را بررسی کنید تا متوجه عملکرد صحیح این ارتباطات در هر بخشی باشید.

۳.به صفحات دیگر لینک دهید:

یکی از عوامل مهم برای اثربخشی محتوا و افزایش محبوبیت گوگل بالا بردن درگیری مخاطب با سایت است. به این صورت که مخاطب صفحات متفاوتی را مورد بررسی قرار دهد. از آنجایی که مخاطب در صفحات متداول به دنبال حل یک مشکل است، پس مطالعه آن بخش و وجود یک لینک مرتبط که او را به صفحه مورد نظرش هدایت کند، یک پیشنهاد کاربردی است.

۴.سوالات متداول خود را دسته بندی کنید:

سوالات متداول را به روش های الفبایی یا موضوعی دسته‌بندی کنید. اگر بیش از یک نوع سوال در دسته‌ها وجود دارد مخاطب می تواند بدون از دست دادن زمان به سوالات مورد نظر خود دسترسی پیدا کند.

۵.مشتریان به دنبال چه کلمات کلیدی هستند؟

از google analytics  برای دیدن اینکه چگونه افراد سایت شما را در جستجو می‌کنند استفاده کنید. اگر یک کسب‌وکار جدید را راه‌اندازی می‌کنید، می‌توانید کلمات کلیدی را در Google Keyword Planner ( از طریق این ابزار می‌توان دید مناسبی نسبت به جستجوی کلمات و عباراتی که در محدوده یک تجارت تعریف می‌شود، پیدا کرد) تحقیق کنید.

۶. در صفحه پرسش‌های رقیب چه چیزی وجود دارد :

ببینید که آن‌ها چه چیزی را در نظر می‌گیرند و بر روی کدام یک از کلمات کلیدی متمرکز می شوند.

۷.سوالات متداول پر کاربرد را جدا کنید:

از بین سوالات، بخشی از آن ها همیشه مورداستفاده بیشتری قرار می‌گیرند. در هر زمان سعی کنید ده تا از پرکاربردترین سؤالاتی که مخاطب بارها از آن سؤال دارد را به شکل حرفه‌ای نشان دهید.

۸.وبلاگ داشته باشید:

سوالات متداول و آنچه در مرور زمان به عنوان FAQ  در نظر گرفته شده را می توانیم در قالب وبلاگ استفاده نماییم، به این صورت فرصتی است یک مقاله درست حسابی برای مخاطب داشته باشیم.

۹.از شبکه اجتماعی استفاده نمایید:

سوالات متداول برای گروهی از مخاطبان مورد نیاز است .بنابراین امکان اشتراک گذاری ساده آن باعث می شود حجم مخاطبان بیشتری به پاسخ های خود برسند.

دیدگاه تو چیه؟ با ما در میون بزار

دیدگاه خود را ثبت کنید!
نام خود را وارد کنید