شما احتمالا از شنیدن این که تقریبا ۴۰،۰۰۰ نفر در هر ثانیه چیزی را در گوگل جستجو می کنند، متعجب خواهید شد. گوگل با استفاده از الگوریتم های پیچیده و مجموعه ای از فرمول های پردازش داده اتوماتیک، بلافاصله نتایج مرتبط با عبارتی که شما در فیلد جستجوی گوگل تایپ می کنید را نمایش می دهد. با گذر زمان، الگوریتم های گوگل نیز تغییر پیدا می کنند. این به روز رسانی ها بخشی از تعهد گوگل برای بهبود تجربه شما با موتور جستجوی خود، تبلیغ محتوای مناسب تر و جریمه کردن وب سایت هایی است که تلاش می کنند سیستم و مکانیزم های موتورهای جستجو را دور بزنند.

مقابله با هرزنامه

مقابله با هرزنامه

به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۲، Matt Cutts مدیر اسبق کیفیت جستجوی گوگل اعلام کرد که به روز رسانی بعدی الگوریتم موتور جستجو، وب سایت های با دامنه های دقیقا مطابق جستجوی کاربر که کیفیت پایینی دارند را جریمه می کند.

چرا که تا پیش از آن به جای اینکه کوئری های جستجو، یک لیست مفید از بهترین پیتزا فروشی ها در نیویورک را نمایش دهند، وب سایت هایی مانند www.BestPizzainNewYork.com که دامنه آنها با کوئری جستجو تطابق داشت را رتبه بندی می نمودند.

این سایت ها معمولا اطلاعات مفیدی را ارائه نمی دادند و به جای آن، به طور پیوسته برای انتشار محتوای اسپم مورد توجه قرار می گرفتند. تغییر الگوریتم های گوگل در سال ۲۰۱۲، با کاهش رتبه سایت های با نام دامنه مطابق با کوئری جستجو شده اما  محتوای اسپم و افزایش رتبه سایت ها با محتوای مربوطه؛ کاربران را قادر می سازد پیتزای فروشی های واقعی اطراف خود را با یک کوئری جستجو در گوگل پیدا کنند.

اکثر به روز رسانی ها در الگوریتم های گوگل از این نوع روش آزمون و خطا برای حل یک مشکل تجربه کاربری استفاده می کنند. در ادامه یک تاریخچه کوتاه از به روز رسانی هایی که گوگل در الگوریتم های موتور جستجو خود ایجاد نمود و همچنین نحوه تاثیر این به روز رسانی ها بر وب سایت شما و محتوای آن خواهیم پرداخت.

تاریخچه مختصر از به روز رسانی الگوریتم های گوگل و معنی آنها برای محتوای سایت شما:

به روز رسانی پاندا

به روز رسانی پاندا

در سال ۲۰۱۱ و سپس در سال ۲۰۱۴، گوگل هشت مورد از تغییرات الگوریتم موتور جستجو را منتشر کرد. همه این تغییرات بخشی از به روز رسانی پاندا نامیده می شود.

تفاوت بین هر یک از تغییرات جرئی الگوریتم های گوگل بسیار منحصر به فرد است. با این حال، همه این تغییرات اهداف مشابهی داشتند: کاهش رتبه بندی محتوای سبک، ضعیف و کمتر مفید در نتایج جستجوی گوگل.

به روز رسانی پاندا اساسا یک فیلتر محتوا، از بین برنده محتوای بد، هرزنامه و تبلیغ محتوای عمیق است. به منظور ماندن در بالای نتایج جستجوی گوگل، شما باید به طور مداوم محتوای وب با ارزش و مفیدی که به سوالات مخاطبان شما پاسخ می دهد، ایجاد کنید. این محتوا باید مختصر، بدون خطاهای دستوری و با استثناهای بسیار کم باشد و هرگز مطالب تکراری در آن به کار برده نشده باشد. منابع مورد استفاده نیز باید قابل اعتماد باشند.

به روز رسانی پنگوئن

به روز رسانی پنگوئن

در سال ۲۰۱۲، گوگل به روز رسانی پنگوئن را برای رفع سوء استفاده گسترده از کلمات کلیدی و لینک ها منتشر کرد. پیش از این به روز رسانی، سایت ها می توانستند رتبه بندی نتایج جستجوی خود را با ایجاد لینک به سایر وب سایت های محبوب افزایش دهند. آنها همچنین می توانستند موتور جستجو را از طریق keyword stuffing فریب دهند. keyword stuffing یعنی اضافه کردن ییش از حد کلمات کلیدی به متن به طوری که آن متن غیر طبیعی باشد و هیچ ارزش واقعی برای خواننده ارائه نکند.

این به روزرسانی چگونه می تواند بر نحوه تولید محتوا برای وب سایت شما تاثیر داشته باشد؟ به روز رسانی پنگوئن به ایجاد لینک طبیعی به منابع معتبر، مرتبط و همچنین قرار دادن استراتژیک کلمات کلیدی مرتبط امتیاز می دهد. اگر شما از منابع معتبر در محتوای عمیق خود استفاده کنید، رتبه وب سایت خود در نتایج جستجوی گوگل را بهبود می دهید. اگر از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید و از این کلمات کلیدی بیش از حد استاندارد استفاده نکنید، رتبه سایت خود در نتایج جستجوی گوگل حتی بیشتر خواهد شد.

یک نکته حائز اهمیت دیگر توجه به سایت هایی است که به شما لینک داده اند. چرا که یکی دیگر از به روز رسانی های پنگوئن، سبب شده است که اگر سایت های اسپم لینک هایی به یک وب سایت ایجاد کنند، آن سایت جریمه شود. بر سایت هایی که به وب سایت شما لینک داده اند نظارت کنید و اگر آنها از اعتبار کافی برخوردار نبودند، از ابزار Google BackLinks Disavow استفاده کنید تا لینک را قطع کنید.

به روز رسانی مرغ مگس خوار

به روز رسانی مرغ مگس خوار

مهندسان گوگل در سال ۲۰۱۳ و بار دیگر در سال ۲۰۱۵ متوجه شدند که بسیاری از پرس و جوهای جستجو شامل عبارات و سوالات مکالمه ای است. برای کمک به این موضوع که کاربران به جای مشاهده نتایج بر مبنای کلمات کلیدی خاص، آنچه که دقیقا در نظر دارند را بیابند، به روز رسانی مرغ مگس خوار منتشر شد.

با توجه به تمرکز مرغ مگس خوار بر زبان مکالمه ای، این الگوریتم برای کلمات کلیدی طولانی که در جستجوی هدفمند کاربر مفید واقع می شود، مزیت قائل می شود. به عنوان مثال، در دوران پس از مرغ مگس خوار، محتوای با کلمه کلیدی، “چگونه می توان کراوات را گره زد”، بهتر از محتوا با کلمه کلیدی، “گره زدن کروات”عمل می کند.

در نتیجه، نحوه نوشتن مقالات و دیگر محتوای وب به سبک آموزشی بیشتر شایع شده است و کاربران قادر هستند محتوای آموزنده را بسیار ساده تر پیدا کنند. بر خلاف به روز رسانی های پاندا و پنگوئن، به روز رسانی مرغ مگس خوار بر جریمه و یا استفاده از روش های خاص برای کاهش رتبه بندی جستجو تمرکز نمی کند.

به روز رسانی کبوتر

به روز رسانی کبوتر

در سال ۲۰۱۴، گوگل به طور موثری کوئری های جستجو را با سرویس گوگل مپ ترکیب کرد تا نتایج جستجوی محلی را ارائه دهد.

چگونه این به روز رسانی تغییرات جستجو را تغییر داد؟ کاربران هم اکنون می توانند “بهترین فست فود شرق تهران کدام است”، “بهترین فست فود شرق” را تایپ کنند یا، اگر آنها در حال حاضر در شرق تهران هستند، فقط کافیست “فست فود” را جستجو کنند و موتور جستجوی فست فود های محلی در شرق تهران را فهرست خواهند کرد. نتایج همچنین شامل مکان های این رستوران ها که در نقشه های گوگل جاسازی شده و آدرس، ساعات کار و شماره تلفن رستوران نیز می باشد.

بر خلاف سایر به روز رسانی الگوریتم های گوگل، در به روز رسانی کبوتر، نیازی نیست که شما تغییری در نحوه تولید محتوا برای سایت خود و یا نحوه ترکیب کلمات کلیدی خود را داشته باشید. این به روزرسانی سایت شما را نیز جریمه نمی کند.

به روز رسانی فرد

به روز رسانی فرد

در مارس ۲۰۱۷، گوگل آخرین تغییر الگوریتم خود یعنی به روز رسانی فرد را بدون انتشار هر گونه اطلاعات در مورد اهداف مورد نظر این به روز رسانی، اعلام کرد.

یک هفته پس از این به روز رسانی، مشاوره سئو، Barry Schwartz، تحلیل کرد که چه سایت هایی از آن سود بردند و چه سایت هایی ضربه خوردند. او شناسایی کرد که سایت های دارای درآمد های با مقادیر قابل توجه از قرار دادن تبلیغات، بین ۵۰ تا ۹۰ درصد از ترافیک خود از جستجوی گوگل را از دست داده اند.

این به روز رسانی چگونه سایت شما را تحت تاثیر قرار می دهد؟ در مورد تعداد آگهی هایی که در هر صفحه ای از وب سایت شما وجود دارد، محتاط باشید و اطمینان حاصل کنید که محتوای وب سایت به جای ایجاد درآمد برای کسب و کار شما، بر اهمیت دادن به خوانندگان شما تمرکز دارد.

دیدگاه تو چیه؟ با ما در میون بزار

دیدگاه خود را ثبت کنید!
نام خود را وارد کنید