در دنیای دیجیتال، این یک واقعیت است که مردم بارها و بارها یک اشتباه را در بهینه سازی سایت خود برای موتور جستجوگر تکرار می کنند. اما خوشبختانه، اجتناب از این ۵ اشتباه رایج سئو – و بهبود رتبه بندی خود در صفحات نتایج موتورهای جستجو – بسیار ساده تر از آن چیزی است که تصورش را می کنید.

5 اشتباه رایج سئو

۵ اشتباه رایج سئو که باید از ان اجتناب کنید:

  1. کپی کردن کلمات کلیدی:

گاهی اوقات صاحبان کسب و کار جدید بدترین دشمن خود هستند. برای به دست آوردن رتبه بالا در جستجوی یک کلمه خاص در موتورهای جستجو (SERP)، شما باید با یک جریان دائمی برای وب سایت خود محتوای تازه و ارزشمند ایجاد کنید که به خوانندگان خود راه های جدیدی برای استفاده از محصولات و خدمات شما در جهت بهبود زندگی ارائه دهید.

با این حال، هنگامی که چند صفحه وب چند کلمه کلیدی مشابه داشته باشد، گوگل باید تصمیم بگیرد کدام صفحات بالاترین رتبه را داشته باشند. اساسا، محتوای موجود در هر صفحه برای نمایش ها رقابت می کند، این بدان معنی است که حتی یک مطلب عالی اگر از کلمات کلیدی استفاده نکند، می تواند در نتایج جستجو رتبه خود را از دست داده و در صفحات جستجو به سمت پایین حرکت کند.

این استراتژی ناقص به عنوان ناکارآمدی کلمات کلیدی (Keyword Cannibalization) شناخته شده است، زیرا تلاش های زیاد شما توسط صفحات دیگر وب سایت بی ارزش می شود. شما می توانید با استفاده از ابزارهای بهینه سازی کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner یا Word Tracker از این اشتباه مرگبار اجتناب کنید تا مطمئن شوید که هر صفحه ای در سایت شما، یک کلمه کلیدی منحصر به فرد دارد.

  1. برچسب ها و توصیف های عنوان عمومی یا غیر موجود

یکی از بزرگترین و پر هزینه ترین اشتباهات که مدیران سایت های جدید مرتکب می شوند، عدم ارائه یک عنوان منحصر به فرد و متادیتای بسیار توصیفی برای هر صفحه وب است. عنوان های توصیفی (یا صفحه)، تگ ها و توضیحات متا بسیار مهم هستند زیرا بهترین فرصت را برای هدایت جستجوگران به وب سایت کسب و کار شما ارائه می دهند. در مبحث سئو استفاده از تگ عنوان برای هر صفحه یکی از مهمترین و ساده ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید.

گوگل ۱۶۰ کاراکتر از توصیف هر صفحه از سایت شما را برای هدایت جستجوگران می خواند، بنابراین تعداد کاراکترهای متا تگ توضیحات بسیار مهم است. از متا تگ توضیحات به عنوان یک معرفی کوچک برای اطلاع دادن به جستجوگرهای وب در مورد نام تجاری خود استفاده کنید. Yoast توصیه می کند که توضیحات متا شامل یک فراخوان (call-to-action)، کلید واژه تمرکزی صفحه و مشاوره عملی باشد که خوانندگان را مجبور به کلیک روی لینک کند.

  1. تجربه بد برای کاربران تلفن همراه

امروزه ۶۰ درصد از کاربران وب از طریق دستگاه های تلفن همراه به اینترنت دسترسی پیدا می کنند، به این معنی که طراحی واکنش گرا دیگر اختیاری نیست – مگر اینکه از دست دادن مشتریان برای شما مهم نباشد. تحقیقات Adobe نشان می دهد که تقریبا ۸۰ درصد از بازدیدکنندگان اگر یک صفحه در دستگاه آنها به درستی نشان داده نشود، آن را ترک می کنند. اطمینان حاصل کنید که هر بازدید کننده دارای بهترین تجربه کاربری ممکن است، فرقی نمی کند که آنها از طریق یک گوشی هوشمند، تبلت یا دسکتاپ به سایت فروشگاهی یا وبلاگ کسب و کار شما می آیند.

  1. لود آهسته صفحات

امروزه یک وب سایت یا صفحه ای که به آرامی بارگذاری می شود، نرخ پرش (bounce rates) زیادی را دریافت می کند. دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است باعث بارگذاری آهسته سایت شما شود: تغییر مسیرها (redirects)، تصاویر بزرگ و یا عدم استفاده از شبکه های توزیع محتوا (CDN).

اگر می خواهید رتبه وب سایت خود را بهبود ببخشید، باید بهترین تجربه ممکن را در اختیار کاربران خود قرار دهید و این بدان معنی است که زمان بارگذاری صفحات خود را به حداقل برسانید. ابتدا، زمان بارگذاری صفحه خود را با ابزار هایی مانند Google PageSpeed Insights یا Pingdom و یا سایر ابزارهای بررسی سرعت لود سایت تست کنید.

اگر سایت شما آهسته باشد، می توانید چهار مورد زیر را برای بهبود زمان بارگذاری آن انجام دهید:

  1. پایگاه داده خود را به طور مرتب بهینه سازی کنید.
  2. تمام لینک های شکسته را تعمیر کنید.
  3. سرویس میزبانی وب سریع و مناسب پیدا کنید.
  4. به دنبال رفع مشکلات تم یا قالب وب سایت خود باشید.
  1. نادیده گرفتن بهینه سازی محلی

برای اینکه شما بتوانید در صفحات نتایج جستجو در رتبه های بالا قرار بگیرید، مواردی چون بهینه سازی وب سایت برای جستجوی موبایلی، تجربه کاربر و عملکرد بسیار مهم هستند. اما موضوعی که بسیاری از صاحبان کسب و کار آن را نادیده می گیرند، بهینه سازی برای بازارهای محلی است.

بهینه سازی محلی به چه معنی است؟ شما می توانید کسب و کار خود را در سرویس هایی چون Google Places (مانند Google My Business یا Google Maps می باشد)، MerchantCircle ،Yelp و دیگر سایت های کسب و کار متمرکز بر محل ثبت نام کنید. اطمینان حاصل کنید که وب سایت کسب و کار شما تمام اطلاعات مربوط به مخاطبین را دارا است – مثلا شماره تلفن، آدرس و مسیر ها – و از عناوین صفحه و توضیحات متا برای اضافه کردن کلمات کلیدی منطقه ای استفاده کنید.

اشتباهات رایج سئو

 

دیدگاه تو چیه؟ با ما در میون بزار

دیدگاه خود را ثبت کنید!
نام خود را وارد کنید