امروزه گواهینامه های SSL بسیار بیشتر از قبل رایج شده اند، چرا که امنیت اینترنت برای همگان از جمله شرکت های اینترنتی غول پیکر مانند گوگل دغدغه اصلی است. روزانه گوگل بیش از ۱۰،۰۰۰ وب سایت را در بلک لیست خود قرار داده و آنها را از نتایج جستجو حذف می کند و به این ترتیب این وب سایت ها اکثر بازدیدکنندگان خود را از دست خواهند داد. این موضوع نه تنها می تواند به فروش وب سایت های فروشگاهی صدمه بزند، بلکه شهرت و اعتبار آنها را نیز زیر سوال خواهد برد.

هیچ کس به جز گوگل نمی داند که به صورت دقیق چه مکانیزم هایی در رتبه بندی جستجو دخیل است و یا اینکه چرا یک وب سایت به لیست سیاه اضافه می شود. با این حال، با توجه به مطالعات اخیر Sucuri ، برخی از چیزهایی که در رتبه بندی جستجو استفاده می شود، شامل سن دامنه، کلمات کلیدی، لینک ها و جالب تر از همه اهمیت گواهینامه های SSL می باشد.

گواهینامه SSL چیست؟

یک گواهینامه SSL داده هایی که میان کامپیوترها و سرورها ارسال و دریافت می شود را رمزگذاری می کند. اغلب، گواهینامه های SSL اطلاعات کارت اعتباری در طول معاملات آنلاین، اطلاعات ورود به سیستم و انتقال داده ها را ایمن می کند.

گواهینامه های SSL یک وب سایت را ایمن نمی کنند، بلکه اطلاعات بازدید کنندگان آن را امن می کند. یک وب سایت که دارای گواهی SSL فعال است، چند شاخصه واضح را شامل می شود. از جمله این موارد قفل سبز سمت چپ URL و HTTPS در ابتدای URL است.

گواهینامه های SSL چه اهمیتی در موتور جستجوی گوگل دارند؟

با وجود تهدیدات گسترده ای که در برابر امنیت آنلاین وجود دارد، گوگل برای تبدیل اینترنت به یک مکان امن تر، وب سایت های مضر را از نتایج جستجوی خود حذف کرده و به هر کسی که از وب سایتی که به صورت بالقوه مضر باشد، بازدید کند، هشدار خواهد داد. هر وب سایتی که در آن بدافزار شناسایی گردد، توسط Google به لیست سیاه اضافه شده، از موتور جستجو حذف می شود و برای کاربرانی که از طریق Chrome به آن سایت دسترسی پیدا می کنند، هشداری نمایش داده می شود و آنها را مطلع می سازد که اطلاعات آنها ممکن است در معرض خطر باشند.

Sucuri یک شرکت امنیتی اینترنتی است که روزانه پس از آنکه بدافزار و آلودگی های وب سایت مشتریان خود را پاک می کند، درخواست بررسی مجدد لیست سیاه را به گوگل ارسال می کند. Sucuri در مطالعه اخیر خود دریافت که هشدار محتوای فریبنده (deceptive content) گوگل بلافاصله پس از اینکه گواهی SSL در یک وب سایت فعال شود، حذف خواهد شد. اکثر وب سایت هایی که در آنها این هشدار ظاهر شده بودند، یا وب سایت های جدید بودند و یا وب سایت هایی بودند که بدون استفاده از یک گواهینامه SSL، برای مشتریان خود بخش های ورودی اطلاعاتی مانند اطلاعات ورود به سیستم و یا اطلاعات کارت اعتباری داشتند.

نتیجه گیری

معمولا قرار گرفتن وب سایت در نتایج موتور جستجوی Google می تواند باعث موفقیت کسب و کار شود. به نظر می رسد داشتن یک گواهینامه SSL، اکنون بیش از هر زمان دیگری نقش مهمی در این موضوع ایفا می کند. همه این موضوعات در سال ۲۰۱۴ آغاز شد، هنگامی که گوگل اعلام کرد که داشتن HTTPS به وب سایت کمک می کند که در نتایج جستجوی خود بالاتر باشد.

موضع گوگل در مورد حفاظت از امنیت بازدیدکنندگان در ژانویه ۲۰۱۷ یک گام جلوتر رفت. در ابتدای سال، گوگل شروع به قرار دادن برچسب “Not Secure” در زمانی که وب سایت تحت http خواستار کلمه عبور یا اطلاعات کارت اعتباری است، نمود.

به نظر می رسد که گوگل تلاش می کند تا مسئولان وب سایت با تهیه گواهینامه SSL که برای اجرای هر وب سایت موفق، کاملا ضروری است، درخصوص اطلاعات بازدید کنندگان مسئولیت پذیرتر باشند. بدون یک گواهینامه SSL، برای وب سایت شما خطر ناپدید شدن از نتایج جستجوی گوگل و ظاهر شدن به عنوان یک گزینه ناامن برای افرادی که از طریق مرورگر Chrome در گوگل جستجو می کنند، وجود دارد.

گواهینامه SSL بخش مهمی از وب سایت شماست، به ویژه اگر اطلاعات حساس مشتریان مانند رمزهای عبور و کارت های اعتباری را مدیریت می کنید. یک گواهینامه SSL، نه تنها اطلاعات بازدید کننده شما را رمزگذاری می کند و آن را امن نگه می دارد، بلکه در حال حاضر به وب سایت شما برای بدست آوردن رتبه بالاتر در گوگل نیز کمک می کند.

نصب و فعال سازی گواهینامه های SSL آسان است. شرکت میزبانی مسیرهاست این گواهینامه را به صورت رایگان ارائه می دهد. هرگونه سوالی در این زمینه داشتید، می توانید در هر ساعت از شبانه روز با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید. برای راهنمایی های مفید و ترفندهای راه اندازی یک وب سایت موفق، دوباره به وبلاگ مسیرهاست سر بزنید.

دیدگاه تو چیه؟ با ما در میون بزار

دیدگاه خود را ثبت کنید!
نام خود را وارد کنید