یکی از سخت ترین موارد در مورد اجرای یک وب سایت، ارسال محتوا ی جدید و جذاب به صورت منظم است. حتی اگر شما قادر به تولید محتوای با کیفیت هستید، مهم است بدانید که چند وقت یک بار باید آنها را پست کنید. صبر کردن زیاد ممکن است باعث شود مخاطبانتان شما را فراموش کنند و انتشار بی فاصله و پشت سر هم محتوا، ممکن است باعث شود مخاطبان شما زمان کافی برای هضم مطالب را نیابند.

قاعده مشخص و معینی برای اینکه چه زمانی باید پست های جدید را منتشر کنید، وجود ندارد. با این حال، به طور کلی، میزان انتشار مطالب باید به همان اندازه که سایت شما رشد می کند افزایش یابد (هرچند برخی از وب سایت ها از این روند پیروی نمی کنند). به این ترتیب شما قادر خواهید بود که مخاطبان قابل توجه خود را سرگرم نگه دارید.

در این مقاله، ما در مورد اینکه چرا شما باید یک برنامه منظم ارسال برای وب سایت خود اجرا کنید، صحبت می کنیم. سپس در خصوص دو نوع از رایج ترین برنامه ها، مزایا و معایب هر یک و اینکه هر نوع وب سایت باید از کدام یک از آنها استفاده کند، صحبت می کنیم.

چرا وب سایت شما نیازمند یک برنامه منظم ارسال محتوا است؟

یکی از مواردی که افراد زیادی در هنگام ایجاد یک وبلاگ یا وب سایت جدید به آن توجه نمی کنند، این است که هر چند وقت یک بار قادر به ایجاد و ارسال محتویات جدید هستند. توسعه یک برنامه نیاز به پیگیری دارد، که اغلب می تواند ایجاد و مدیریت یک وبلاگ را همانند یک شغل کند. با این حال، این تلاشی است که می توان از بسیاری جهات به آن پرداخت. مثلا:

این موضوع باعث می شود تا بازدیدکنندگان بدانند که چه زمانی برای بررسی محتوای جدید به سایت شما بازگردند. برای مثال، اگر هر دوشنبه یک مقاله اصلی را منتشر کنید، ممکن است در آن روز شمار بازدیدکنندگان وب سایت شما رشد پیدا کند، چرا که افراد برای مشاهده محتوای جدید به وب سایت شما مراجعه می کنند.

شما می توانید محتوا را قبل از برنامه ریزی کنید. برای مثال، اگر شما بدانید که باید برای هر دوشنبه یک پست جدید آماده کنید، می توانید آن را پیش از آن برنامه ریزی کنید. این بدین معناست که شما می توانید موضوعاتی که هر هفته در سایت خود قرار می دهید را طرح ریزی کنید و در صورت لزوم حتی در تقویم خود، مشخص کنید.

اگر شما بخشی از یک تیم هستید، این موضوع  همه چیز را سازماندهی می کند. اگر شما تنها شخصی هستید که برای یک وب سایت مطلب می نویسید، مدیریت محتوا کار سختی نخواهد بود، اما اگر بخشی از یک تیم باشید، آنقدر ها هم آسان نیست. بدون برنامه، همه چیز می تواند نامنظم شود.

صحبت کردن در مورد برنامه ها می تواند خسته کننده باشد، اما ثبات امری بسیار ضروری برای رشد یک وب سایت می باشد. به عنوان مثال، سایت های خبری اغلب نیازمند ارسال محتوای مرتبط به صورت روزانه هستند. اگر شما یک وبلاگ را اجرا می کنید، شما بایستی میزان قابل قبولی از انتشار را حفظ کنید، به طوری که مردم فکر نکنند که شما ارسال پست ها و مطالب جدید را متوقف کرده اید. هر وقت بحث از تولید محتوا در وب سایت شما باشد، قرار دادن یک برنامه در کنار هم، به نفع شماست، حتی اگر شما تنها یک یا دو هفته پیش از زمان موعود برنامه ریزی کنید.

 

 

البته استثنائاتی برای این قانون نیز وجود دارد. به عنوان مثال وبلاگ Wait But Why را مشاهده کنید. این یک وبلاگ عظیم محبوب است که بر مبنای انتشار دو هفته یک بار محتوا بنیان شده است و کار می کند. با این حال، دستیابی به این موفقیت یک هدف گذاری طولانی است، بنابراین بهترین عمل شما این است که برای خود یک برنامه ارسال محتوا در نظر بگیرید و هر زمان که بخواهید پست هایی جدیدی ایجاد کنید، بهترین کار خود را انجام دهید.

دو نوع برنامه ارسال محتوا برای وب سایت شما

هنگامی که بحث از برنامه های ارسال محتوا به میان می آید، بهتر است که ساده ترین راه ها را در نظر بگیرید. محتوای با کیفیتی که چارچوب های بهینه بودن برای موتورهای جستجوگر را دارا می باشند، بهترین شیوه برای جذب مخاطب است و این فرایندها اغلب شما را قادر می سازد تا در طول زمان برای وب سایت خود مخاطب ایجاد کنید. به طور کلی، دو نوع برنامه هستند که برای اکثر سایت ها و وبلاگ ها بهتر کار می کنند:

  1. پست هفتگی و دو هفته ای

در اکثر وبلاگ ها ارسال محتوا به صورت هفته ای یک بار یا هفته ای دو بار می تواند کارآمد باشد، به دلیل اینکه این برنامه ریزی ساده و موثر است. به دلایل زیر این رویکرد می تواند مفید واقع شود:

به شما وقت کافی برای تحقیق و بررسی پست هایتان می دهد. یک هفته وقفه بین مقالات زمان بسیار مناسبی برای کاوش و بررسی عمیق موضوعی است که می خواهید در آینده پوشش دهید، یک پیش نویس را بنویسید و آن را تا آنجا که ممکن است بهبود ببخشید.

این میزان تقریبا کافی است و بازدید کنندگان شما احتمالا شکایت نخواهند کرد. بعضی از طرفداران سرسخت شما ممکن است توقع داشته باشند که شما به ارسال مطالب بیشتر بپردازید، اما زمانی که هر هفته پست های عالی و بی نقص ارائه کنید، قطعا شکایتی نخواهند داشت.

زمان کافی برای استراحت کردن به شما می دهد. تولید روزانه محتوای جدید برای یک وبلاگ، اگر شما به آن سرعت عادت نداشته باشید، ممکن است باعث خستگی شما شود. ارسال هفتگی پست به شما زمان کافی برای صبر کردن و توجه به پروژه های دیگر  می دهد.

در اغلب موارد، توصیه می کنیم با یک مقاله واحد در هر هفته شروع کنید تا زمانی که بتوانید سرعت خود را افزایش دهید. سپس، با رشد وب سایت شما، می توانید درباره افزایش تعداد پست ها به دو بار در هفته فکر کنید. استثناء اصلی مختص زمانی است که پست های شما حجم زیادی دارند (به عنوان مثال بیش از ۱۵۰۰ کلمه). در این صورت، یک برنامه هفتگی ارسال پست مناسب است، مگر اینکه شخص دیگری داشته باشید که بتواند به شما کمک کند که پست های جدیدی تولید کنید.

برای کسب نتایج موثر، بهتر است انتشار مطالب را در روز مشخصی از هفته انجام دهید، به طوری که بازدید کنندگان شما بدانند که دقیقا تا چه روزی انتظار مشاهده مطلب بعدی را بکشند. با این حال، ترسی نداشته باشید اگر نیاز داشتید برای رساندن یک مطلب به استانداردهای مدنظر خود کمی بیشتر منتظر بمانید و ارسال مطلب جدید را با تاخیر بیشتری انجام دهید. چرا که در اکثر موارد، در هنگام ارسال پست های وبلاگ، کیفیت خیلی مهم تر از کمیت است.

  1. انتشارات روزانه

احتمالا شما حداقل یک وب سایت را دنبال می کنید که روزانه مطالب جدیدی را منتشر می کند و مخاطبان زیادی دارد. این رویکرد نیاز به کار و هماهنگی زیادی دارد که بتواند پیاده سازی شود، اما می تواند بسیار موثر باشد.

شما را قادر می سازد تا حجم عظیمی از موضوعات را پوشش دهید. حتی اگر شما از ارسال مطالب جدید در تعطیلات آخر هفته خودداری کنید، هنوز هم ۲۶۰ پست در سال باقی می ماند که برای پر کردن چندین کتاب کافی می باشد.

شما می توانید چندین نویسنده را استخدام کنید. وب سایت های موفق با برنامه های ارسال فعال همیشه در میان کارکنان خود چندین نویسنده دارند و تلاش می کنند تا روند منظم ارسال پست را حفظ کنند.

این امر بهانه ای را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند تا در آینده دوباره به وب سایت شما بازگردند. با ارسال مقالات جدید به صورت روزانه، بازدید کنندگان شما به هیچ وجه فرصتی برای خسته شدن نخواهند داشت.

مطمئنا اگر شما تنها کار می کنید، این رویکرد تقریبا غیرممکن است. حداقل اگر نمی خواهید در عرض چند هفته از این کار خسته شوید. علاوه بر این، اگر شما به تازگی شروع به ایجاد یک وب سایت جدید نموده اید، ارسال پست روزانه منطقی و معقول نیست، زیرا بسیاری از این محتویات به مرور زمان دچار بی توجهی خواهند شد.

در اغلب موارد، توصیه می کنیم تا زمانی که بتوانید مقدار مناسب ترافیک را به طور مداوم به وب سایت خود وارد کنید، برای شروع به انتشار مطالب روزانه منتظر بمانید. به علاوه، این امر به شما زمان کافی برای جمع آوری یک تیم از نویسندگان با استعداد می دهد تا بتوانید انتخاب های خود را با دقت انجام دهید.

نتیجه گیری

اکثر وب سایت های در حال رشد، باید به طور منظم مطالب جدید منتشر کنند. بدون پست های جدید، ممکن است بازدیدکنندگان قادر به پیدا کردن شما نباشند و یا ممکن است به وب سایت های دیگر جذب شوند. در حالت ایده آل، شما باید برنامه ای را برای محتوای جدید تنظیم کنید و آن را بهبود ببخشید و زمانی که وب سایت شما رشد پیدا کرد سرعت انتشار مطالب جدید را افزایش دهید.

اگر مطمئن نیستید که هر چند وقت یک بار باید محتوای جدید را در وب سایت خود ارسال کنید، دو برنامه ساده وجود دارد که بسیاری از افراد، این ترفند را انجام می دهند:

انتشار مطالب به صورت هفته ای یک بار و یا هفته ای دو بار. این امر برای وبلاگ های کوچک و رو به رشد، با یک یا دو نویسنده فعال، امکان پذیر است.

انتشار روزانه مطالب. این نوع برنامه بسیار مؤثر است، اما تنها در صورت وجود چند نویسنده و دارا بودن یک وب سایت با تعداد بالای بازدید کننده مناسب خواهد بود.

به نظر شما، نوع مطلوب برنامه های وب سایت برای ارسال محتوای جدید چیست؟ عقاید خود را در زیر و در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاه تو چیه؟ با ما در میون بزار

دیدگاه خود را ثبت کنید!
نام خود را وارد کنید