ایجاد و مدیریت یک وب سایت به اندازه ای که برخی از مردم فکر می کنند، ساده و بی دردسر نیست. برای هر پست شگفت انگیز که شما منتشر می کنید، تعدادی از وظایف کوچک نیز وجود دارد. همچنین شما باید در طول مسیر نیز همواره مراقبت کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما همیشه به بهترین شکل در حال اجرا است، به نظرات پاسخ دهید و برای ایجاد محتوا و سایر موارد برنامه ریزی داشته باشید. تمام این موارد می توانند به میزان قابل توجهی وقت شما را بگیرند.

در دنیای واقعی، مردم دستیارانی را برای مراقبت از وظایفی که نمی خواهند درگیر آن باشند، استخدام می کنند. خوشبختانه، این موضوع برای وب سایت شما نیز می تواند اعمال شود. با کمی تلاش، شما می توانید یک دستیار مجازی (VA) پیدا کنید که در انجام تمام وظایفی که نمی خواهید خودتان را درگیر آن کنید، به شما کمک کند.

در ادامه به بررسی دستیاران مجازی و اینکه چگونه آنها می توانند به شما کمک کنند خواهیم پرداخت. سپس دو پلتفرمی که می توانید در این خصوص از آن استفاده کنید را معرفی می کنیم.

دستیار مجازی چیست و چه کاری می تواند برای شما انجام دهد؟

دستیاران مجازی (Virtual Assistants) می توانند تقریبا در تمام وظایفی که یک دستیار واقعی انجام می دهد، به شما کمک کنند. در اغلب موارد، افرادی که دستیار مجازی استخدام می کنند، برای کمک به مدیریت بسیاری از وظایف آنلاین مانند پاسخ دادن به ایمیل، برقراری تماس تلفنی، پیگیری برنامه ها و موارد دیگر به آنها نیاز دارند.

برخی از مواردی که یک دستیار مجازی می تواند در انجام آن به شما کمک کند:

  • آنها می توانند در انجام وظایفی که شما نمی خواهید درگیر آن شوید، به شما کمک کنند. برای مثال، اگر شما همیشه فراموش کنید که از اطلاعات وب سایت خود نسخه پشتیبان (بک آپ) تهیه کنید یا به نظرات کاربران خود پاسخ دهید، دستیاران مجازی می توانند هر دو مورد را برای شما انجام دهند.
  • شما زمان بیشتری را برای تمرکز بر روی محتوا در اختیار دارید. با داشتن یک دستیار مجازی مجرب، می توانید تقریبا تمام وقت خود را به ایجاد محتوا برای وب سایت و تبلیغ آن اختصاص دهید.
  • استخدام دستیار مجازی ارزان تر از استخدام دستیار شخصی است. شما می توانید دستیاران مجازی را فقط برای مقدار زمانی که به کمک آنها نیاز دارید برنامه ریزی کرده و کسی که متناسب با بودجه شما می باشد را پیدا کنید.

در نظر داشته باشید در حالی که شما می توانید بسیاری از متقاضیانی که مایل به کار آنلاین به عنوان دستیار مجازی هستند را پیدا کنید، توصیه نمی کنیم کسی را استخدام کنید مگر اینکه دارای بودجه مناسب برای آن باشید. همانطور که برای بسیاری از فریلنسرها (freelancers)، کیفیتی متناسب با پرداختتان را دریافت می کنید. با این حال، اگر شما بودجه مناسب دارید، باید قادر به پیدا کردن گزینه ای خبره باشید که نیازی به مدیریت جزئی و ثابت ندارد.

چرا ممکن است شما به دستیار مجازی برای وب سایت خود نیاز داشته باشید.

همانطور که می دانید، اجرای یک وب سایت می تواند خسته کننده تر از آنچه که برخی تصور می کنند، باشد. چرا که این امر شامل وظایف تعمیر و نگهداری تکراری بسیاری است و شما باید برای اطمینان از اینکه وب سایت همواره در حال اجرا است، آن را به طور مداوم بررسی کنید. مدیریت وب سایت شما می تواند این امور را انجام دهد، اما ممکن است این امر بهترین نوع استفاده از وقت شما نباشد.

اگر شما به تازگی شروع به ایجاد یک وب سایت جدید نموده اید، توصیه می کنیم که برای مدت زمان طولانی مراقب کارهای خود باشید. این موضوع شامل مواردی همچون بهینه سازی تصاویر، ایجاد نسخه پشتیبان، پاسخ به نظرات، برنامه ریزی محتوا و موارد دیگر است. به این ترتیب، شما می توانید مشاهده کنید که چطور همه چیز باید همزمان انجام شود و در زمان مناسب یک دستیار مجازی را استخدام کنید. به علاوه، یک دستیار مجازی ممکن است بیش از نیاز یک وب سایت کوچک که به تازگی فعالیت خود را شروع کرده است، باشد. زیرا در ابتدای ایجاد یک وب سایت امور کمتری برای انجام وجود دارد.

زمانی که وب سایت شما رشد و شروع به کسب درآمد می کند – و تقاضای کار بیشتر می کند – می توانید اضافه کردن یک دستیار مجازی را به مجموعه خود مدنظر قرار دهید. به طور معمول، وبلاگ های دارای چند نویسنده و فروشگاه های آنلاین برخی از وب سایت هایی هستند که می توانند بیشتر از دستیار مجازی ها بهره مند شوند، زیرا وظایف بسیار کوچکی برای انجام وجود دارد. اختصاص این کار به دستیار مجازی بسیار ساده است، اما نیاز به دانستن این موضوع دارد که به چه نحوی مناسب ترین دستیار مجازی را برای وب سایت خود استخدام کنید.

دو مکان برای یافتن دستیارهای مجازی برتر

پیدا کردن کارکنان آنلاین پیچیده نیست، اما پیدا کردن بهترین آنها ممکن است کمی وقت ببرد. در ادامه به معرفی دو مکان مورد توصیه برای استخدام بهترین دستار مجازی خواهیم پرداخت:

Upwork

Upwork یکی از بزرگترین پلتفرم های فریلنسری آنلاین است. شما می توانید کارمندان را برای هر نوع وظیفه آنلاین پیدا کنید که همه چیز را از پایین ترین قیمت به بالاترین نرخ ها انجام می دهند. به طور کلی، پیدا کردن یک فریلنسر با استفاده از Upwork می تواند تا حدی چالش برانگیز باشد، زیرا بسیاری از افراد تقریبا برای هر موقعیت کاری تقاضا ارسال می کنند. با این وجود، این فراوانی از گزینه ها این پلت فرم را گزینه ای مناسب برای پیدا کردن دستیار مجازی با تجربه در جایگاهی خاص می سازد.

نکته کلیدی این است که در پست جایگاه شغلی مورد نظر خود تا حد امکان دقیق باشید و اولین دستیار مجازی که به سراغ شما می آید را استخدام نکنید. منتظر کسی باشید که دارای تجربه قابل اطمینان باشد. این موضوع را می توانید از طریق پروفایل آنها و مراجع چک کنید. مهمتر از همه، در صورت تمایل به استخدام بهترین گزینه، باید آماده باشید تا از حداقل ۱۵ تا ۲۰ دلار در هر ساعت (و یا بیشتر)، پرداخت کنید.

Freelancer

اگر شما نمی توانید دستیار مجازی مدنظر خود را با استفاده از Upwork پیدا کنید، گزینه بعدی شما باید Freelancer باشد. زمانی که بحث در مورد عملکرد و نوع فریلنسرهایی است که می توانید پیدا کنید، این وب سایت بسیار شبیه به Upwork است. با این حال، با استفاده از آن شما به یک منبع متفاوت از استعدادها دسترسی خواهید داشت.

در کل Freelancer مکان بسیار خوبی برای پیدا کردن دستیار مجازی طولانی مدت است. درخواست های کار که شامل دستمزد ماهانه می باشند، ده ها مورد درخواست تمایل به همکاری دریافت خواهند کرد. اگر هر امری را با مبلغ بیش از ۴۰۰ دلار در هر ماه ارائه کنید، شما می توانید از میان دستیاران مجازی زیاد، گزینه مدنظر خود را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که این رقم کمترین میزان مبلغی است که شما باید پرداخت کنید، با این حال برای انجام وظایفی که زمان زیادی را نیاز ندارد، بسیار مناسب است. اگر میخواهید بهترین استعداد را جذب کنید، باید دستمزد مناسب را فراهم کنید.

نتیجه گیری

اگر مدیریت وب سایت شما زمان زیادی را در بر می گیرد، یک دستیار مجازی می تواند یک منبع ارزشمند باشد. هرچه سایت شما بزرگتر می شود، مدیریت آن نیازمند کارهای بیشتری خواهد بود. با این حال، هیچ دلیلی وجود ندارد که شما نتوانید برخی از وظایف را به فرد مناسب انتقال دهید. به این ترتیب، فرصت بیشتری برای کار روی ایجاد محتوا و به دست آوردن مخاطب خواهید داشت.

اگر استخدام یک نفر برای بر عهده گرفتن برخی از حجم کار خود را مدنظر دارید، دو پلتفرم وجود دارد که قبل از هر چیزی بایستی آن ها را بررسی کنید:

Upwork: در اینجا می توانید تقریبا هر نوع دستیار مجازی که نیاز دارید را پیدا کنید و قیمت ها برای کارمندان با تجربه بین ۱۵ تا ۲۰ دلار در هر ساعت می باشد.

Freelancer: اگر شما به دنبال دستیار مجازی طولانی مدت هستید و تمایل به پرداخت حقوق به صورت ماهانه دارید، این پلت فرم گزینه مناسبی است.

البته در حال حاضر سایت های داخلی نظیر پونیشا و پارس فریلنسر این خدمات را به صورت بومی سازی شده در داخل ایران ارائه می دهند که از لحاظ امکان و خدمات موجود با نمونه های مشابه خارجی قابل رقابت می باشند و این موضوع آنها را به گزینه های مناسب برای کارفرمایان و فریلنسرها تبدیل نموده است.

آیا در مورد چگونگی استخدام دستیار مجازی مناسب برای وب سایت خود سؤالی دارید؟ در بخش نظرات در زیر می توانید آن را مطرح نمایید.

دیدگاه تو چیه؟ با ما در میون بزار

دیدگاه خود را ثبت کنید!
نام خود را وارد کنید