پس از چند سال از انتشار پست های وبلاگ و مقالات وب سایت، ممکن است شما درباره محتوای قدیمی وب سایت خود فکر کنید. آیا باید آن ها را به حال خود رها کنید؟ پلان میزبانی شما دارای فضای کافی برای ذخیره همه چیز است؟ بسته به نوع وب سایت شما، این محتوا ممکن است منسوخ شوند و به دلیل تغییر روند، بازدیدکنندگان گمراه شوند. آیا باید پست های قدیمی را بازنویسی کرده یا پست های گمراه کننده را حذف کنید؟

تصور کنید که محتوای قدیمی در وب سایتتان مانند یک کابینت آشپزخانه است. اگر هر نوع غذایی را در آن رها کنید، خراب خواهد شد و همچنین فضای شما را به هم ریخته می کند و پیدا کردن غذای خوب را سخت تر می کند. اگر شما به طور تصادفی یک ظرف غذای قدیمی را برداشته و آن را طبخ کنید، می توانید باعث خراب شدن همه چیز شود. همین امر در خصوص محتوای قدیمی وب سایت شما نیز صدق می کند. هنگامی که در وب سایت شما نعداد زیادی مطالب و محتوای قدیمی موجود باشد، پیدا کردن محتوای تازه و با کیفیت بالا سخت خواهد شد. محتوای قدیمی همچنین می تواند گمراه کننده باشد. اگر آمار یا اطلاعات پس از پست اصلی شما تغییر کرده باشد، می تواند موجب ایجاد شکاف در اعتماد بین شما و بازدیدکنندگان شما شود. همچنین گوگل رتبه بندی کلی شما را در صورت مشاهده محتوایی که هرگز به روز نمی شود، کاهش خواهد داد.

با محتوای قدیمی وب سایت چه باید کرد

بازنویسی یا حذف؟

اگر محتوا گمراه کننده باشد، ساده ترین راه برای اصلاح آن، پاک کردن آن می باشد. اما با وجود اینکه این کار ساده ترین راه به نظر می رسد، حقیقت این است که بهتر است مطالب قدیمی را حذف نکنید، چرا که همیشه بازنویسی یا به روزرسانی بهترین روش ممکن است.

ایجاد محتوا همیشه سخت تر از بازنویسی است. اگر محتوای قدیمی دارید که می توانید آن را به روزرسانی کنید، وقت اضافه ای را برای ایجاد محتوای تازه صرف نکنید. اگر تعداد زیادی از پست ها / صفحات دارید و می خواهید بدانید که کدام یک را به روز رسانی کنید، به آمارهای تجزیه و تحلیل وب سایت خود نگاه کنید و از پست یا صفحاتی که بیشترین میزان ترافیک را دریافت می کنند، شروع کنید.

بازنویسی: با محتوای قدیمی چه کنیم؟

یک صفحه یا پست جدید برای بازنویسی ایجاد نکنید.

یک پست یا صفحه جدید برای به روز رسانی محتوایی که قبلا منتشر شده است، ایجاد نکنید. پست اصلی یا صفحه توسط گوگل و یا دیگر موتورهای جستجو ایندکس شده است و هنگامی که شما یک صفحه یا پست جدید ایجاد می کنید، سئوی آن مطلبی که پیش از این منتشر شده دچار مشکل شده و قدرت کلید واژه اصلی آن صفحه را از دست می دهید. صفحه کامل را کپی کنید و آن را در یک فایل Word قرار دهید و تمام ویرایش های خود را در آنجا انجام دهید.

موضوع را مرور کنید و بررسی کنید که آیا هنوز مرتبط است.

برخی از مباحث فقط برای یک زمان خاص مناسب هستند و با گذشت زمان، منسوخ می شوند. کمی تحقیق کنید و مطمئن شوید که موضوع شما هنوز هم مرتبط است. زمانی که در حال تحقیق هستید، می توانید دنبال کلمات کلیدی داغ روز که می تواند مقاله فعلی شما را تقویت کند، بگردید. این کلمات کلیدی را در سراسر مقاله خود بیافزائید تا بتوانید رتبه بندی خود را در نتایج جستجو بهبود دهید.

اگر در حال حاضر موضوع شما دیگر مرتبط نیست، گزینه های دیگری هم وجود دارد. فرض کنید که شما چند سال پیش مطلبی در مورد آیفون ۵ نوشته و آن را منتشر کرده اید. بدیهی است، در حال حاضر این موضوع بسیار قدیمی شده است. چگونه می توان این پست را به روزرسانی و آن را مرتبط کرد؟ برای جلوگیری از نیاز به اعمال تغییرات بزرگ در این پست خاص در طی چند سال آینده، بهتر است آن را به موضوعی شبیه به «چگونگی تغییر تکنولوژی از آیفون ۵» بازنویسی کنید. شما می توانید در مورد تغییرات دوربین، باتری، نسبت صفحه و غیره صحبت کنید.

این پست هنوز هم آیفون ۵ را هدف قرار می دهد، اما محتوای آن در حال حاضر بیشتر مرتبط با تکنولوژی امروز است.

اطمینان حاصل کنید که گزینه هایCall to Action  (دعوت از مخاطب برای انجام یک کار) مرتبط است.

هر پست یا صفحه باید یک CTA داشته باشد (به عنوان دکمه یا پیوند «تماس به عمل» شناخته می شود) تا بتوان بر روی آن کلیک کرد. در مثال قبلی اگر پست مربوط به آیفون ۵، CTA همانند «با ثبت نام سرویس میزبانی وب Super iPhone Email یک قاب لایف پروف آیفون ۵ دریافت کنید» می تواند گزینه مناسبی باشد. حال تصور کنید که بخواهید این  CTA را به روز کنیم. برای این مثال، اولین مسئله این است که پلان میزبانی وب Super iPhone Email دیگر ارائه نمی شود. در مرحله دوم، آیفون ۵ قدیمی است و توجه اکثر مردم با یک قاب رایگان آن جلب نخواهند شد. بهتر است این CTA را به چیزی شبیه “با خرید هر یک از پلان های میزبانی بیزینس، سرویس میزبانی ایمیل رایگان با امکان استفاده بر روی آیفون دریافت خواهید کرد” به روزرسانی کنید. این باعث می شود اعتبار CTA محدود به مدت زمان خاصی نشود، چون شما نسخه خاص آیفون و پلان میزبانی خاصی را بیان نمی کنید.

پس از اتمام همه به روز رسانی ها، همه چیز را از فایل Word خود کپی کنید و آن را به وب سایت خود ببرید. یک بررسی نهایی انجام دهید و سپس دکمه Update یا Publish را بزنید.

حذف: انواع خاصی از محتوا بهتر است حذف شوند.

با وجود ابنکه قبلا توصیه کردیم چیزی را حذف نکنید، ممکن است محتوایی وجود داشته باشد که قابل بازنویسی نباشد.

این محتوا می تواند در مورد محصولات یا خدماتی باشد که دیگر ارائه نمی دهند، فرصت های شغلی قدیمی، پست های برجسته درباره کارکنانی که دیگر با شرکت شما همکاری نمی کنند و موضوعاتی که ممکن است آنها را غیر حرفه ای بپندارید.

قبل از اینکه دکمه «حذف» را فشار دهید، باید ریدایرکشنی را راه اندازی کنید تا بازدیدکنندگانی که URL اصلی را پیدا می کنند، به صفحه یک محصول یا پست دیگر که هنوز به روز یا در حال جریان است، منتقل شوند. اضافه کردن ریدایرکت ۳۰۱ یک روش عاقلانه برای نگه داشتن ترافیک و انتقال یک کاربر به یک پست یا محصول مشابه است.

نتیجه گیری

به روز و تازه نگه داشتن محتوای وب سایت شما می تواند یک چالش باشد. توصیه میکنیم محتویات قدیمی را حذف نکنید، اما بر روی بازنویسی و به روزرسانی آن کار کنید تا متناسب با موضوعات داغ روز شود. اکثر سرویس های اشتراکی شرکت های میزبانی دارای پلان های مقرون به صرفه ای با فضای ذخیره سازی بالا است که به شما اجازه می دهد تا تعداد زیادی پست و صفحات وبلاگ را ذخیره کنید. شما می توانید وب سایت خود را با قدرت و سرعت میزبانی وب اشتراکی مسیرهاست به راحتی ویرایش کنید.

دیدگاه تو چیه؟ با ما در میون بزار

دیدگاه خود را ثبت کنید!
نام خود را وارد کنید