پردازنده هایپر تکست یا PHP زبان برنامه نویسی سمت سرور است که به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد و در توسعه وب حائز اهمیت است. در حقیقت حدود ۸۰% از وب سایت ها، که زبان برنامه نویسی آنها را می دانیم، از PHP استفاده می کنند. مشکل اینجاست که اگرچه PHP نسخه ۷ از سال ۲۰۱۵ وجود داشته است، اما بیشتر وب سایت ها هنوز از نسخه های منسوخ استفاده می کنند.

تصور کنید که بیشتر کامپیوترهای شخصی هنوز هم از ویندوز XP استفاده کنند! مطمئنا می توانند کار کنند، اما نسخه های جدید عملکرد و ثبات بهتری دارند. همین مساله در مورد PHP هم صدق می کند. جدیدترین نسخه آن نسبت به نسخ قدیمی تر عملکرد بهتری داشته و استفاده از آن به طور گسترده می تواند در حرکت به سمت جلوی وب کمک کند.

در این مقاله هر آنچه لازم است در مورد PHP نسخه ۷ بدانید، از جمله مزایای آن و مقایسه با PHP 5 را شرح می دهیم. سپس به شما آموزش می دهیم که چگونه وب سایت وردپرستان را در سه مرحله به جدیدترین نسخه آپدیت کنید.

 

مقدمه ای بر PHP نسخه ۷ (و مزایای آن)

PHP جزء مهمی از چشم انداز وب امروز است و به بخش بزرگی از وب سایت ها، برنامه ها و حتی سیستم های مدیریت محتوای معروف (CMS) کمک می کند.

 

پی اچ پی 7

 

PHP یک زبان برنامه نویسی معروف است که مخصوصا برای توسعه وب مناسب است. سریع، انعطاف پذیر و پراگماتیک است و همه چیز وبلاگ شما را به قدرتمندترین وب سایت در دنیا تبدیل می کند.

واقعیت این است که PHP نسخه ۷ پیشرفت شدیدی نسبت به نسخه های گذشته دارد. شما حتی لازم نیست یک توسعه دهنده باشید تا تاثیر آن را تحسین کنید یا از فهرست مزایای آن بهره مند شوید.مزایایی مانند:

  • عملکرد بهتر: به خاطر وجود موتور جدید، PHP نسخه ۷ نسبت به نسخه قبلی خود دو برابر سریعتر است.
  • کارایی بیشتر با منابع کمتر: افزایش سرعت باعث می شود که عملکرد وب سایت شما، وابستگی کمتری به سخت افزار سرور داشته باشد.
  • شاخصه های زبانی جدید: اگر شما یک توسعه دهنده باشید، توابع جدید PHP نسخه ۷ مانند تابع return type declarations برایتان بسیار کارآمد خواهد بود.

 

بررسی بهبود تاثیر عملکرد CMS ها و فریم ورک های معروف با استفاده از PHP نسخه ۷:

WordPress: در صورت استفاده از نسخه ۷ تعداد ریکوئست های انجام شده در ثانیه ۶۸% بیشتر نسبت به نسخه ۵.۶ می باشند.

Drupal: دروپال نسخه ۸ با ۷۲% سرعت بیشتر بارگزاری خواهد شد و تعداد ریکوئست های انجام شده در ثانیه ۷۳% بیشتر نسبت به نسخه ۵.۶ می باشند.

Magento: تعداد ریکوئست های انجام شده در ثانیه ۶۸% بیشتر نسبت به نسخه ۵.۶ می باشند.

SugarCRM: تعداد ریکوئست های انجام شده در ثانیه حدود ۲ برابر بیشتر نسبت به نسخه ۵.۶ می باشند.

Laravel Framework: تعداد پراسس های انجام شده در ثانیه ۷۰% بیشتر نسبت به نسخه ۵.۶ می باشد.

Zend Framework: تعداد پراسس های انجام شده در ثانیه ۹۵% بیشتر نسبت به نسخه ۵.۶ می باشد.

 

اگر شما ارائه دهنده خدمات میزبانی وب باشید، از مزایای PHP نسخه ۷ آگاه خواهید بود. با استفاده از آن نه تنها شما قادر به ارائه تجربه بهتری به کاربرانتان خواهید بود، بلکه هزینه های کمتری نیز بابت سرورها پرداخت می کنید. همین موضوع در مورد کاربران نهایی نیز صدق می کند، بنابراین به روز رسانی PHP یک راه حل دو سر برد است!

به علاوه، همراهی با  آخرین پیشرفت های نرم افزاری، راه حلی منطقی و سودمند است. همانند استفاده از یک سیستم عامل منسوخ شده (OS)، استفاده از یک نسخه منسوخ PHP، می تواند آسیب پذیری های امنیتی زیادی ایجاد کند.

ورد پرس یک مثال عالی برای چرایی استفاده از آخرین نسخه PHP را بیان می کند، چرا که CMS وابسته به زبان PHP بوده و واقعا می تواند از عملکرد های اضافه شده PHP نسخه ۷ سود ببرد. اگر آماده هستید که وب سایت وردپرستان را به روز رسانی کنید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

چگونه وب سایت وردپرستان را به PHP 7 به روز رسانی کنید (در ۳ مرحله)

هنگام به روز رسانی به PHP نسخه ۷ انجام شود، دقت داشته باشید که بسیاری از شرکت های هاستینگ، دسترسی لازم برای ارتقای PHP را در سرویس های اشتراکی ارائه نمی کنند. بنابراین دو انتخاب دارید:

یا سرویس خود را به گزینه قابل تنظیم تر، مانند یک سرور اختصاصی مجازی (VPS) یا یک سرور اختصاصی ارتقا دهید، یا شرکت میزبانی خود را تغییر دهید.

در بیشتر موارد، انتخاب دوم باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود، بنابراین به بررسی این روش خواهیم پرداخت.

مرحله اول:

سایت وردپرس خود را برای خطاهای سازگاری بررسی کنید.

قبل از به روز رسانی PHP، بررسی سازگاری تمام اجزاء وب سایت با نسخه جدید، از اهمیت زیادی برخوردار است. چند روش برای این کار وجود دارد. اولین گزینه استفاده از یک پلاگین ساده است، اما این روش ممکن است همیشه اثربخش نباشد.

رویکردی که ما توصیه می کنیم شامل ایجاد یک محیط لوکال در کامپیوتر شخصی شماست. این شیوه، یک کپی از وب سایت شما ایجاد می کند و سازگاری آن را بدون اثر گذاری بر وب سایت اصلیتان بررسی می کند. روش های زیادی برای ایجاد یک وب سایت وردپرس به صورت لوکال وجود دارد، اما بهترین روش استفاده از ابزار MAMP است (که هم در ویندوز و هم در macOS قابل دسترسی است)

 

ممپ

 

بعد از اتمام پروسه نصب، برای تست وب سایتتان روی یک محیط لوکال باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ایجاد یک بک آپ کامل از وب سایت با استفاده از پلاگینی مانند UpdrafPlus.
  • ایجاد یک وب سایت وردپرس لوکال با استفاده از MAMP و PHP نسخه ۷، که این نسخه به عنوان گزینه پیش فرض برای هر وب سایتی که با استفاده از این سرویس ایجاد می شود ، انتخاب شده است.
  • نصب UpdrafPlus روی وب سایت لوکال خود.
  • Restore کردن بک آپ وب سایتتان روی فضای لوکال با استفاده از UpdrafPlus.
  • بررسی وب سایتتان برای مسائل و مشکلات سازگاری.

 

این بهترین روشی است که می توانید برای بررسی سازگاری وب سایت خود با PHP نسخه ۷ انجام دهید. به علاوه، داشتن یک فضای تست لوکال آماده می تواند در به روز رسانی های بعدی وب سایت، سودمند باشد.

 

مرحله دوم:

همه مشکلات وب سایتتان را برطرف کنید.

اگر با هیچ مشکلی در ارتباط با تم و پلاگین های وب سایتتان مواجه نشدید، می توانید از این مرحله عبور کنید. در غیر این صورت، دو انتخاب دارید: گزینه اول به روزرسانی عناصر مشکل ساز است (در صورتی که نسخه جدیدی برای آن ها در دسترس است). سپس دوباره بررسی کنید و ببینید که آیا دوباره همان خطا را نمایش می دهد یا خیر.

گزینه دوم، اگر به روزرسانی جدیدی در دسترس نباشد، باید به تغییر تم یا پلاگین مشکل ساز با گزینه های جایگزین فکر کنید. در این صورت هنوز هم می توانید از عملکرد های مشابه آن ها و مزایای PHP نسخه ۷ استفاده کنید.

یکی از محل هایی که می توانید دنبال گزینه های جایگزین باشید در وب سایت رسمی WordPress.org است.

 

پلاگین

 

مگر اینکه شما از یک تم یا پلاگین خیلی خاص استفاده می کنید، که در این صورت هم شانس پیدا کردن تم یا پلاگین با عملکرد مشابه را خواهید داشت. برای تم ها هم وب سایت Themeforest، بهترین گزینه ها را نمایش می دهد. با جستجو گوگل هم می توانید جایگزین هایی بسیار عالی برای تم خود بیابید.

 

مرحله سوم:

وب سایتتان را به سمت یک شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی که PHP نسخه ۷ را پشتیبانی می کند، انتقال دهید.

حالا که وب سایت شما در برابر هر ناسازگاری با PHP نسخه ۷ بررسی شد، می توانید با خیالی آسوده، به روزرسانی را انجام دهید. همانطور که در اول این مبحث توضیح داده شد، بهتر است وب سایت را به یک شرکت میزبانی وب که آخرین نسخه از PHP را با برنامه هایش پیاده سازی می کند، جابجا کنید.

جابجایی وب سایت وردپرس به یک هاست جدید، ممکن است موضوع پیچیده ای به نظر برسد، اما در واقع اینطور نیست. اگر در این خصوص به کمک نیاز دارید، بیشتر شرکت های هاستینگ از جمله مسیر هاست، خدمات انتقال رایگان اطلاعات را برای مشتریان جدید ارائه می دهند. در این مورد، می توانیم به شما کمک کنیم تا وب سایتتان را به سرعت جابجا کنید.

از سوی دیگر، اگر برایتان اهمیتی ندارد چند مرحله ساده را دنبال کنید، همچنین می توانید وب سایتتان را به صورت دستی جا به جا کنید. این فرآیند ممکن است کمی زمان بر باشد، اما نتایج این عمل زمانی مشخص می شوند که نحوه کارکرد وردپرس را در PHP نسخه ۷ آزمایش کنید.

 

نتیجه گیری

PHP نسخه ۷ فقط یک قدم جلوتر از نسخه ۵ نیست، یک جهش بزرگ از نظر عملکرد و نحوه استفاده است. اگر سایت شما در میان ۸۰% وب سایت هایی است که از زبان برنامه نویسی PHP استفاده می کند،عدم به روزرسانی آن، اشتباه بزرگی خواهد بود.

اگر شما یک کاربر وردپرس هستید، شانس با شما یار بوده است. اگر وب سایت کنونی شما PHP نسخه ۷ را پشتیبانی نمی کند، همه کاری که باید انجام دهید شامل سه مرحله است:

  • وب سایت وردپرستان را برای خطاهای سازگاری، بررسی کنید.
  • همه خطاهای وب سایتتان را برطرف کنید.
  • سایتتان را به یک شرکت میزبانی وب که PHP نسخه ۷ را پشتیبانی می کند، جابجا کنید.

 

آیا هنوز هم در در مورد ارتقاء PHP  از نسخه ۵ به نسخه ۷ مردد هستید؟ دلایل خود را در بخش نظرات با ما در بیان بگذارید.

دیدگاه تو چیه؟ با ما در میون بزار

دیدگاه خود را ثبت کنید!
نام خود را وارد کنید