آیا می دانستید که کمتر از یک دقیقه وقت دارید تا توجه بازدید کنندگان وب سایت خود را قبل از اینکه به وب سایت دیگری منتقل شوند، جلب کنید؟ و آیا می دانستید که گذشته از سرعت لود پایین، یکی دیگر از دلایل اصلی که بازدید کنندگان وب سایت شما را ترک می کنند، این است که آنها در هنگام بازدید از وب سایت شما، به آنچه که به دنبالش هستند، نمی رسد و وب سایت متناسب با نیاز آنها و آنچه که به دنبال آن هستند، نیست؟ (منبع: Crazy Egg)

برای رشد و حفظ تعداد بازدید کنندگانی که وب سایت شما جذب می کند، باید وب سایت خود را متناسب با نیازهای آنها در حال حاضر و در آینده نگه دارید. همچنین با افزایش تعداد پلاگین های جدید و به روز شده، اجزای مختلف وب سایت و عناصر قالب که وب سایت شما می تواند به طور بالقوه داشته باشد، متناسب نگه داشتن آن به صورت مداوم می تواند بسیار ساده تر از قبل انجام شود. در ادامه راهنمای گام به گام مختصر و ساده ای برای نگهداری مناسب وب سایت بیان شده است.

یک شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی وب مناسب را انتخاب کنید.

هنگام ساختن یک وب سایت، یکی از مهمترین تصمیماتی که بایستی اتخاذ کنید، انتخاب شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی وب سایت است. شما باید مطمئن باشید ارائه دهنده خدمات میزبانی وب سایت شما ویژگی های امنیتی که به طور منظم نظارت و به روز می شود، ارئه می دهد. به خصوص اگر وب سایت شما اطلاعات پرداخت جمع آوری می کند و یا روزانه تعداد زیادی پرداخت از طریق وب سایت شما انجام می شود. وب سایت شما اگر به درستی ایمن سازی یا نظارت نشود به راحتی می تواند در معرض خطر قرار گیرد و یا اطلاعات آن از بین برود.

شما همچنین به ارائه دهنده خدمات میزبانی نیاز دارید که سرورهای قدرتمندی داشته باشد و به شما مجوز استفاده از فضای دیسک بالا و دسترسی به پهنای باند مقیاس پذیر را اعطا کند، به طوری که وب سایت شما همیشه بتواند متناسب ترین ویژگی ها و محتوا را به بازدید کنندگان خود ارائه دهد. علاوه بر این، شما ممکن است به یک ارائه دهنده خدمات میزبانی نیاز داشته باشید که خدمات طراحی سایت همراه با پلاگین های مربوطه و اجزای مورد نیاز که پیاده سازی و اجرای آن ها ساده است و به طور مداوم اضافه و به روز می شوند را ارائه دهد. به عنوان مثال، شما به اجزا و پلاگین هایی که تجزیه و تحلیل داده های وب سایت، بهینه سازی موتور جستجو، استفاده از قالب های جدید و مرتبط و … را ارائه دهد، نیاز دارید.

به رقابت های موجود بسیار دقت کنید.

برای اطمینان از این که وب سایت شما همیشه با نیاز های مخاطبان مورد نظر خود مرتبط است، لازم است که شما به رقبای خود نیز همانند هرگونه نوآوری یا اطلاعات جدیدی که بر چشم انداز صنعت یا طرز تفکر شما تاثیر می گذارند، توجه داشته باشید. به عبارت دیگر، همیشه باید از آنچه که شما را در رقابت موفق می کند، همانند هر گونه روند در حال ظهور و به خوبی شناخته شده در صنعت و یا جایگاه شما، آگاه باشید. شما نیاز دارید که به طور منظم اطلاعات رقابتی را در اختیار داشته باشید تا در رقابت باقی بمانید.

از مسائل روز طراحی وب سایت آگاه باشید.

مسائل روز و ترند های طراحی وب سایت فقط در مورد زیباسازی یک وب سایت نمی باشند. آنها بیشتر در مورد ایجاد وب سایت های مرتبط و لذت بخش برای بازدید کنندگان هستند. بنابراین، یکی از مهم ترین نکات در طراحی وب سایت، تجربه کاربر (UX) است و اگر شما با ترندهای مهم طراحی وب سایت به روز نباشید، ممکن است با خطر از دست دادن میزان زیادی از ترافیک وب سایت خود در رقابت با سایر رقبا، مواجه شوید.

طبق گفته HubSpot، اگر محتوا یا طرح بندی وب سایت جذاب نباشد، ۳۸ درصد از افراد آن را کنار خواهند گذاشت و ۳۹ درصد از افراد اگر تصاویر بر روی وب سایت دیر بارگذاری شوند و یا بارگذاری نشوند، بازدید از آن وب سایت را کنار خواهند گذاشت. بنابراین، مطمئن شوید که گشت و گذار در وب سایت شما آسان است، به راحتی از یک دستگاه تلفن همراه قابل مشاهده است و عناصر طراحی آن را آهسته و بارگزاری یا گشت و گذار در آن را سخت نمی کند. و در مورد ترندهای طراحی وب سایت آگاه باشید و مطمئن باشید که وب سایت شما بهترین تجربه را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد.

به، به روز رسانی ها و انتشار های Google توجه کنید.

گوگل که رهبر فعلی بازار برای تمام موتورهای جستجو است و تعداد ۳.۵ میلیارد جستجو در روز (Smart Insights) را هندل می کند، به طور مداوم الگوریتم های موتور جستجوی خود را به روز می نماید. بنابراین، اگر شما می خواهید وب سایتتان به راحتی و به صورت منظم در موتورهای جستجو یافت شود، شما باید مطمئن شوید که آن را برای موتورهای جستجوگر گوگل و کسانی که به دنبال جستجو هستند، بهینه سازی کرده اید. این منابع که توسط Search Engine Land و Moz به طور منظم منتشر شده است، را مطالعه کنید تا از جدیدترین به روز رسانی ها و انتشارهای Google مطلع شوید.

به طور مداوم محتوای خود را به روز کنید و این به روز رسانی ها را از طریق پلتفرم های بازاریابی به اشتراک بگذارید.

برای متناسب و مرتبط نگه داشتن وب سایت خود، باید دائما محتوای آن را به روزرسانی کنید. شما باید اطلاعاتی را که از تجزیه و تحلیل رقابتی خود جمع آوری کرده اید، برای ایجاد محتوای مناسب تر برای مخاطبان مورد نظر خود انتخاب کنید. اگر محتوای وب سایت شما منسوخ شده باشد، بیشتر احتمال دارد که بازدیدکنندگان آن را رها کنند. آیا شما در ثبت یک سفارش در وب سایتی که هنوز هم برای محصولاتی که شش ماه پیش از رده خارج شده اند سفارش می پذیرد، احساس امنیت می کنید؟ احتمالا نه.

شما همچنین ممکن است به ایجاد و مدیریت یک تقویم محتوا برای محتوای ویدئویی به روز شده، نسخه فروش و بازاریابی، call-to-actions (تماس جهت اقدام)، دکمه ها، pop-ups (پنجره ها)، landing pages (صفحات فرود)، توضیحات محصول و غیره نیاز داشته باشید. به این ترتیب، بازدید کنندگان شما همیشه یک دلیل برای اعتماد و بازدید از وب سایت شما خواهند داشت. علاوه بر این، هر بار که محتوای وب سایت خود را به روز رسانی می کنید، بایستی آن را به بازار عرضه کرده و در سراسر سیستم های بازاریابی مانند رسانه های اجتماعی، ایمیل و غیره اشتراک گذاری کنید. این موضوع این امکان را فرآهم می کند که کاربران خود را از تغییراتی که ایجاد کرده اید، مطلع کنید.

سایت خود را به طور منظم تست کنید.

تست سرعت وب سایت، پهنای باند، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و عملکرد کلی سایت، برای اطمینان از متناسب و مرتبط بودن محتوای آن ضروری است. اگر وب سایت شما به راحتی در موتورهای جستجو یافت نشود، لینک های خراب زیادی داشته باشد، بسیار کند بارگذاری شود و تهدیدات امنیتی بالقوه را برای بازدیدکنندگان خود به همراه داشته باشد، سریعا منسوخ و بی اهمیت می شود. در اینجا چند ابزاری که برای تست عملکرد وب سایت خود می توانید استفاده کنید، معرفی شده است:

از بازدیدکنندگان و مشتریان وب سایت خود درخواست بازخورد کنید.

در کنار کنکاش مرتب تجزیه و تحلیل وب سایت خود، شما بایستی از بازدیدکنندگان وب سایت و مشتریان خود در مورد آنچه که برای آنها اهمیت دارد و آنچه که آنها می خواهند در وب سایت شما ببینند، بپرسید. آیا عناصر هدایتگر خاصی وجود دارد که آنها را اذیت می کند؟ آیا آنها عکس های با کیفیت بالاتری از محصولات شما می خواهند؟ آیا آنها دوست دارند با پست های وبلاگ شما ارتباط برقرار کنند و یا ویدیوهای شما را اشتراک گذاری کنند؟ برای متناسب و مرتبط نگه داشتن وب سایت، باید به طور منظم از کاربران خود درخواست بازخورد کنید و به آنچه که آنها می گویند، گوش دهید. چرا که شما ساخت و نگهداری وب سایت خود را برای آنها انجام می دهید.

همه مراحل فوق را تکرار کنید.

هر سه تا شش ماه یا بیشتر، بسته به حجم ترافیک وب سایت و یا چگونگی تغییر روندهای صنعت شما، می بایست تمام مراحل ذکر شده در بالا را دوباره تکمیل کنید، تا اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما متناسب و مرتبط با نیازهای باردیدکنندگان باقی مانده است. شما باید مطمئن شوید که دارای یک میزبان وب سایت قابل اعتماد هستید و دارای عناصر طراحی و محتوایی هستید که استفاده از وب سایت را برای مخاطبان مورد نظر شما جذاب تر و لذت بخش تر می سازد.

 

دیدگاه تو چیه؟ با ما در میون بزار

دیدگاه خود را ثبت کنید!
نام خود را وارد کنید