قبل از اینکه بتوانید یک وبلاگ را راه اندازی کنید، برای دستیابی به اهداف خود به چند آیتم ضروری نیاز دارید. این جنبه های حیاتی وبلاگ به شما کمک می کند تا تجربه خواننده خود را بهبود ببخشید، یک مخاطب وفادار ایجاد کنید و نام تجاری خود را در دنیای وبلاگ نویسی تقویت کنید.

برای دستیابی به موفقیت، مطمئن شوید که وبلاگ وردپرس شما دارای این ۱۲ مولفه است.

  1. صفحه درباره ما

خودتان را معرفی کنید!

یک صفحه درباره ما برای یک وبلاگ نویس، به عنوان مکانی به کار می رود تا خود را به مخاطب معرفی کند. صفحه درباره ما باید شامل موارد زیر باشد:

  • چه کسی هستید
  • موضوعاتی که در مورد آن می نویسید و به آن علاقه مند هستید
  • آمار مربوط به خودتان، شغل و وبلاگ شما
  • عکس های شما

در حالی که لیست فوق طرح اصلی است، اطمینان حاصل کنید که صفحه About شما جذب کننده است و خوانندگان را تشویق می کند که اقدام خاصی را انجام دهند مانند subscribe (مشترک) شدن در وبلاگ شما.

  1. صفحه تماس با ما

خوانندگان شما و مخاطبان رسانه های بالقوه باید بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. این جایی است که داشتن یک صفحه تماس با ما اهمیت پیدا می کند.

برای وبلاگ نویسانی که ترجیح می دهند خصوصیات شخصی خود را حفظ کنند، می توانید از فرم تماس با ما در این صفحه استفاده کنید. البته ممکن است بعضی دیگر ترجیح دهند آدرس ایمیل و شماره تلفن شخصی خود را لیست کنند. مهم نیست که کدام روش را انتخاب می کنید، در هر حال خوانندگان باید بتوانند از طریق این صفحه با شما تماس بگیرند.

  1. صفحه رسانه

آیا شما علاقه مند به کسب درآمد از طریق وبلاگ وردپرس خود هستید؟ اگر چنین است، شما باید یک صفحه رسانه (media) برای وب سایت خود ایجاد کنید. صفحه رسانه برای با خبر ساختن برندهای علاقه مند به شما، دنبال کنندگان شما و دیگر بازدیدکنندگان وبلاگ وردپرس شما می باشد. صفحه رسانه شما می تواند شامل قابلیت های زیر باشد:

  • وبلاگ ها و وب سایت هایی که در آن ها برجسته شده اید
  • تعداد follower (دنبال کنندگان) شما در رسانه های اجتماعی
  • لینک به کانال های رسانه های اجتماعی شما
  • تعداد بازدیدکنندگان کل و بازدید صفحات وبلاگ شما در هر ماه

هدف از یک صفحه رسانه، نشان دادن این موضوع به برندهای دیگر و وبلاگ نویسان است که چرا باید با شما کار کنند.

  1. فاوآیکن

آیا وبلاگ شما دارای یک لوگو است؟ اگر شما امیدوار هستید که از وبلاگ نویسی خود درآمد کسب کنید، نیاز به یک لوگو دارید. لوگوی شما باید به عنوان فاوآیکن (favicon) نیز در وبلاگ وردپرس شما نمایش داده شود. یک فاوآیکن تصویری ۱۶ در ۱۶ پیکسل است که در گوشه سمت چپ بالای یک صفحه مرورگر نمایان می شود. به طور مثال اگر به زبانه مرورگر خود نگاه کنید، فاوآیکن مسیرهاست را مشاهده خواهید کرد. استفاده از فاوآیکن کمک می کند تا نام تجاری وبلاگ خود را تقویت کنید.

  1. طراحی واکنشگرا

با استفاده از فناوری گوشی های هوشمند و تبلت های امروزی، طراحی وبلاگ مناسب برای تلفن همراه، امری ضروری است. محتوای وبلاگ وردپرس شما باید برای نمایش در صفحات با ابعاد مختلف و دستگاه های مختلف مناسب باشد. طی تحقیقات صورت گرفته، ۵۷ درصد از کاربران کسب و کاری که وب سایت آن با تلفن همراه سازگار نباشد را به دیگران پیشنهاد نمی کنند.

اگر با استفاده از وردپرس وبلاگ خود را ایجاد کرده اید، می توانید از میان هزاران قالب موجود یک قالب واکنشگرا را انتخاب کنید.

  1. دکمه اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

به عنوان یک وبلاگ نویس، جذب ترافیک به وب سایت از طریق رسانه های اجتماعی برای شما بسیار مهم است. دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی به خوانندگان اجازه می دهد محتوای وبلاگ وردپرس شما را در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی از جمله Twitter، Reddit، Facebook و Pinterest به اشتراک بگذارند. با استفاده از ابزارهایی مانند موارد زیر این امر محقق می شود:

هنگامی که نوار یا دکمه اشتراک گذاری مدنظر خود را نصب کردید، آن را در نوشته های وبلاگ وردپرس خود قرار دهید تا خوانندگان را تشویق کنید که مطالب شما را به اشتراک بگذارند.

  1. آیکون رسانه های اجتماعی

در کنار به اشتراک گذاشته شدن محتوای وبلاگ، شما همچنین بایستی خوانندگان را به دنبال کردن شما در رسانه های اجتماعی ترغیب کنید. بیشتر قالب های وردپرس به صورت پیش فرض دارای امکان استفاده از آیکون های رسانه های اجتماعی می باشد. تمام کاری که باید انجام دهید این است که لینک های مناسب را به هر پلتفرم اضافه کنید و مشخص کنید که هر یک از آیکون ها در کدام قسمت نمایش داده شوند. اکثر وبلاگ نویسان آیکون های رسانه های اجتماعی خود را در مکان های زیر قرار می دهند:

  • سربرگ وب سایت
  • نوار کناری وبلاگ
  • بالا یا پایین محتوای وبلاگ
  • فوتر وب سایت
  1. سیستم نظردهی در وبلاگ

خوانندگان شما نیاز به یک راه برای برقراری ارتباط با محتوای وبلاگ شما دارند. اضافه کردن یک سیستم نظردهی (Commenting) به وبلاگ وردپرس شما باعث ایجاد گفتگو درباره محتوای شما می شود.

وردپرس دارای یک سیستم نظر دهی داخلی است که در هنگام راه اندازی وبلاگ خود باید آن را فعال کنید. شما می توانید با مراجعه به زبانه Screen Options و تیک زدن گزینه Comments، قبل از انتشار یک مطلب، خوانندگان را برای نظر دادن بر روی آن مجاز کنید.

دیگر سیستم های نظردهی در مورد وبلاگ عبارتند از:

اگر تصمیم به نصب یک سیستم نظردهی در پست های وبلاگ خود را دارید، به یاد داشته باشید که هرزنامه ها را فیلتر کرده و بر پاسخ ها نظارت داشته باشید. با توجه به این موضوع، برخی از وبلاگ نویسان آزمون CAPTCHA را به سیستم نظردهی خود اضافه می کنند.

  1. دسته بندی های وبلاگ

وبلاگ وردپرس شما باید دسته بندی های مختلف (category) داشته باشد. دسته بندی ها به سازماندهی محتوای وبلاگ شما کمک می کنند، باعث بهبود سئوی وبلاگ وردپرس شما می شوند و خوانندگان را به موضوعات مورد علاقه خود هدایت می کنند. برای وبلاگ وردپرس خود بر اساس موضوعات، trend ها و کلمات کلیدی دسته های خاصی ایجاد کنید.

پست های وبلاگ همچنین می توانند در بیش از یک دسته بندی قرار بگیرند، که این موضوع به افزایش ترافیک آن پست کمک می کند.

  1. پست های مرتبط و آخرین پست ها

اگر به انتهای این مقاله نگاهی بیاندازید، قسمتی را تحت عنوان «مقالات مرتبط» خواهید دید. این قسمت شامل مطالبی است که با توجه به موضوع مقاله فعلی و دسته بندی آن، احتمالا خوانندگان به مطالعه آن ها نیز علاقه مند می باشند. وبلاگ نویسان از این تاکتیک استفاده می کنند تا ترافیک را به سایر پست های وبلاگ منتقل کنند و خواننده را در وبلاگ خود نگه دارند.

  1. فرم اشتراک ایمیل

برای بازگرداندن خوانندگان به وبلاگ وردپرس خود، آخرین مطالب را از طریق پیام های بازاریابی ایمیل به آنها ارسال کنید. وبلاگ نویسان با استفاده از فرم های خاص، آدرس های ایمیل را از مشترکین جمع آوری می کنند. اکثر وبلاگ نویسان این فرم ها را در نوار کناری خود، پایین صفحه وب و یا در ابتدا و پایان هر پست وبلاگ قرار می دهند.

  1. میزبانی وب سایت امن

نحوه میزبانی وب سایت شما می تواند از تمامی موارد فوق مهم تر باشد. در یک وب سایت که دائما در حال اختلال است و یا connection ضعیفی دارد، اجرای موارد فوق بی فایده می باشد. در هنگام راه اندازی وبلاگ وردپرس، یک سرویس میزبانی وب پایدار و دارای قابلیت های امنیتی قوی را انتخاب کنید.

با اجرای تمام موارد فوق، وبلاگ شما به موفقیت نزدیک تر خواهد شد!

موارد دیگری که از نظر شما یک وبلاگ نمی تواند بدون آنها نمی تواند کارآمد باشد را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

دیدگاه تو چیه؟ با ما در میون بزار

دیدگاه خود را ثبت کنید!
نام خود را وارد کنید