گواهینامه SSL چیزی است که هر کسب و کار باید در وب سایت خود داشته باشد، به ویژه پس از آنکه گوگل برای ترویج استفاده از SSL، وب سایت های دارای این گواهینامه را برای رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو، اولویت بندی کرده است. SSL مخفف Secure Socket Layer و یک تکنولوژی رمزگذاری است که برای ایجاد یک اتصال امن بین وب سرور و مرورگر کاربر استفاده می شود.

هنگامی که برای یک وب سایت گواهینامه SSL به درستی در سرور نصب شده باشد، یک آیکون قفل کوچک سبز در سمت چپ URL آن در مرورگر نمایش داده می شود و https نیز به رنگ سبز نمایش داده می شود. گواهینامه های SSL برای حفاظت از انتقال داده ها، تراکنش های صورت گرفته از طریق کارت های اعتباری، اطلاعات ورود به سیستم و دیگر اطلاعات شخصی استفاده می شود. این گواهینامه ها برای مشتریان، امنیت فراهم می کنند و باعث می شود بازدیدکنندگان تمایل بیشتری برای ماندن در وب سایت به مدت طولانی داشته باشند.

امنیت

دلیل این که بازدیدکنندگان زمان بیشتری را در یک وب سایت با گواهینامه SSL می گذرانند، این است که این گواهینامه، اطلاعاتی را که بین مرورگر و وب سرور منتقل می شود، ایمن نگه می دارد. این موضوع به ویژه برای وب سایت هایی که با اطلاعات حساس مشتریان و بازدیدکنندگان در ارتباط هستند، اهمیت دارد، مانند اطلاعات شخصی در یک سایت عضوگیری یا اطلاعات کارت اعتباری در فروشگاه آنلاین.

تحقیقات Gartner نشان داده است که ۷۰ درصد افراد هنگام خرید آنلاین سفارش خود را لغو کرده اند، زیرا به آن وب سایت اعتماد نداشته اند. علاوه بر این، ۶۴ درصد از این خریداران می گویند که در وب سایتی که دارای علامت اعتماد یا گواهی SSL باشد، تراکنش خود را تکمیل کرده اند.

اعتماد برای خریداران آنلاین بسیار مهم است و آنها تمایل بیشتری برای ترک وب سایت بدون نوعی از علامت تاییدیه (مانند enamad)، دارند. هنگام تنظیم گواهینامه SSL گوگل راهنمایی های زیر را پیشنهاد می دهد:

  • انتخاب کنید چه نوع گواهینامه ای برای کسب و کار شما مناسب است: گواهی تکی، چند دامنه ای و یا wildcard (شامل همه زیر دامنه ها).
  • تنها گواهینامه SSL که از منابع قابل اطمینان تهیه شده است را استفاده کنید.
  • از گواهینامه های با کلیدهای ۲۰۴۸ بیتی استفاده کنید.
  • اجازه دهید صفحات وب شما توسط موتورهای جستجو index شوند و تا جایی که ممکن است از به کار بردن متاتگ noindex برای روبات ها اجتناب کنید.
  • برای تمام دامنه های دیگر از پروتکل relative URLs استفاده کنید (در تمامی موارد به جز وب سایت هایی که از https پشتیبانی نمی کنند، URL ها به https ریداریکت می شوند).

ابتکار عمل گوگل در شعار «همه جا HTTPS»

در آگوست ۲۰۱۴، گوگل ابتکار عمل HTTPS Everywhere را در تلاش برای تبدیل دنیای آنلاین به مکانی امن تر برای اکتشاف، راه اندازی نمود. این ابتکار عمل برای تشویق کاربران وب به استفاده از HTTPS (که در ابتدای URL های ایمن دیده می شود) ایجاد شده است و اهمیت امنیت آنلاین را برجسته می کند.

امنیت همیشه برای گوگل یک اولویت بوده است و با این ابتکار عمل، آن ها تلاش می کنند که آن را برای هر فرد دیگری نیز اولویت بندی کنند. هنگام استفاده از سرویس های Google (مانند جستجو، Google Drive یا Gmail) کاربران مدت هاست که به رمزگذاری HTTPS دسترسی دارند. فراتر از آن، گوگل همچنین منابع زیادی را برای کمک به جلوگیری و رفع نقض امنیتی در وب سایت ها فراهم می کند.

یکی از بزرگترین تغییراتی که گوگل با این ابتکار جدید ایجاد کرد، این است که اگر یک وب سایت یک گواهینامه SSL داشته باشد و تعهد خود به امنیت آنلاین را نشان دهد، در نتایج جستجوی گوگل بالاتر خواهد بود. به همین ترتیب، وب سایت های با امنیت ضعیف در رتبه بندی گوگل در جایگاه پایین تری قرارخواهند گرفت. اهمیت این موضوع را نمی توان نادیده گرفت. اگر می خواهید در مورد میزان امنیت وب سایت خود آگاهی کسب کنید، شما می توانید از ابزارهای آنلاین برای بررسی این موضوع استفاده کنید.

برخی از انواع گواهینامه های SSL هزینه های زیادی را به همراه دارند، که این موضوع می تواند برای کسب و کارهای کوچک نگران کننده باشد، اما اگر می خواهید یک حضور آنلاین موفق را ایجاد کنید، این امر بسیار ضروری است. جهان آنلاین می تواند یک مکان ترسناک باشد و اکثر بازدیدکنندگان به دنبال یک دلیل برای اعتماد نکردن به یک وب سایت هستند.

اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما دارای بالاترین میزان امنیت است. وجود قفل سبز و https در URL به بازدیدکنندگان نشان می دهد که وب سایت شما قابل اطمینان است و بدین ترتیب کاربران بیشتر تمایل دارند که در آن وقت بگذرانند.

خدمات مسیرهاست در خصوص امنیت وب و گواهینامه SSL

شرکت مسیرهاست، در تمامی پلان های میزبانی وب خود خدمات نصب گواهینامه های Let’s Encrypt بر روی وب سایت را به صورت رایگان ارائه می دهد. این گواهی رایگان رمزنگاری SSL قابل نصب بر روی همه پلان های میزبانی اشتراکی، حساب های نمایندگی و سرورهای اختصاصی ما می باشد. برای مشتریان دارای کسب و کارهای حرفه ای نیز امکان ارائه گواهینامه های SSL حرفه ای برای اطمینان از برقراری امنیت در کل وب سایت از جمله زیر دامنه ها و دامنه های اضافه شده (addon domains) وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گواهینامه های SSL شما می توانید با بخش پشتیبانی مسیرهاست تماس حاصل کنید.

دیدگاه تو چیه؟ با ما در میون بزار

دیدگاه خود را ثبت کنید!
نام خود را وارد کنید