ما در یک دنیای تحویل محتوای آنلاین زندگی می کنیم و نوشتن برای وب امری است که نیاز به مهارت دارد. با این حال شما می توانید با ترکیب مناسب بهینه سازی کلمات کلیدی و انتخاب منابع معتبر برای محتوای خود در این امر موفق باشید.

انتخاب کلمات کلیدی با کیفیت (و نحوه استفاده شما از یافته های خود) می تواند تفاوت بین قرار نگرفتن برند شما در گوگل و قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجو را معنی کند. این مورد می تواند تفاوت یک وب سایت با ده ها بازدید کننده را با وب سایت دیگر با ده ها هزار بازدیدکننده در ماه مشخص کند. طبیعتاً جذب ترافیک وب طبیعی بیشتر به معنای درآمد بیشتر از وب سایت است.

در ادامه نگاهی به برخی از رایج ترین اشتباهات مردم هنگام انتخاب کلمات کلیدی خواهیم داشت. برخی از ویژگی ها را پوشش می دهیم – از چه ابزارهایی و در چه زمانی باید استفاده کرد – و همچنین نمونه های خاصی از آنچه که یک کسب و کار با هدف ثبت تمام کلمات کلیدی، در مرحله جمع آوری داده ها نباید انجام دهد را عنوان خواهیم کرد.

انتخاب کلمات کلیدی

اشتباه شماره ۱: شما به سوالاتی که تصور می کنید مردم می پرسند، پاسخ داده اید.

این یک اشتباه وبلاگ نویسی است که تمامی اشتباهات تولید محتوا را شامل می شود. بدین ترتیب که شما به جای نوشتن درباره آنچه که کاربران وب به دنبال آن هستند، به طور خودسرانه درباره آنچه که فکر می کنید خوانندگان علاقه مند هستند، محتوا ایجاد می کنید و می نویسید.

تمام هدف انتخاب کلمه کلیدی تصمیم گیری مبتنی بر داده است، بنابراین فرض نکنید که قبل از انجام تکالیف خود، تمام پاسخ ها را دارید. حتی اگر همه پاسخ ها را پیدا کرده باشید، این امکان پذیر نیست که همه سوالات ممکن را بدانید، یا اینکه چه کسی و با چه پیش زمینه ای ممکن است این سوالات را مطرح کند. این زمانی است که ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی به میان می آیند.

در زیر به برخی از ابزارهای مفید انتخاب هدفمند کلمات کلیدی و توضیح مختصری برای هر کدام اشاره شده است:

اشتباه شماره ۲: شما دیدگاه تونل کلمات کلیدی دارید.

پدیده ای در روانشناسی وجود دارد که در آن شما فرض می کنید آنچه را که می دانید درست است، تمام حقیقت است و هر شواهد جدیدی را به عنوان تقویت این حقیقت تفسیر می کنید. این موضوع که تعصب تایید نامیده می شود، در شیوه های سئو بسیار اتفاق می افتد.

تصور کنید شما یک استارت آپ ۱۰ ساله در بخش سلامت فناوری اطلاعات هستید و کسب و کار شما در سال های اخیر با رشد شدیدی مواجه شده است. شما تصمیم گرفتید سرویس میزبانی خود را از سرویس های اشتراکی ارتقا دهید و به دلیل امنیت منحصر به فرد و نیازهای محاسبه شده، سرور اختصاصی را انتخاب کرده اید. شما عبارت “بهترین ارائه دهندگان خدمات میزبانی اختصاصی”. را در گوگل جستجو می کنید.

هدف شما کاملا واضح است: شما یک سرور از یک ارائه دهنده میزبانی وب اختصاصی خوب می خواهید.

حال تصور کنید که شما مالک یک شرکت میزبانی هستید که برای جذب کاربر مذکور تلاش می کنید. در زیر مواردی که به عنوان یک بازاریاب وب نباید انجام دهید، عنوان شده است:

تلاش برای هدایت فروش به یک محصول یا خدمات غیر مرتبط با پرس و جو مورد نظر (مثلا میزبانی وب اشتراکی هنگامی که کاربر عبارت “میزبانی اختصاصی” را جستجو کرده است)

ذکر کردن توضیحات اضافی و بی ربط به موضوع اصلی، در حالی که هدف اصلی را نادیده گرفته اید (به عنوان مثال، صحبت در مورد تاریخچه شرکت میزبانی خود، اعضای تیم و شهرت شرکت خود بدون اشاره به مشخصات سرور)

دروغ. اگر چیزی که کاربران در جستجوی آن هستند وجود ندارد، سعی نکنید آنها را فریب دهید (ما همه از آن متنفریم)

فقط به این دلیل که یک نوع محصول یا بازار، محبوب است به این معنا نیست که همه بدان نیاز دارند. همچنین فقط به این دلیل که شما واقعا می خواهید محصولات کسب و کار خود را به یک مشتری بالقوه بفروشید، به این معنا نیست که محصول شما بهترین گزینه ممکن برای آن کاربر است. بهترین نکته این است که بر ارائه اطلاعات صادقانه تمرکز کرده و امیدوار باشیم که محصول به فروش برسد (البته با برخی از تلاش های بازاریابی دیگر).

اشتباه شماره ۳: شما داده های مربوط به کلمات کلیدی خود را فقط از یک منبع کسب می کنید.

هنگام انتخاب ابزارهای کلمات کلیدی که در بخش قبل چند مورد از آنها معرفی شد، توجه داشته باشید که بهتر است از همه آنها یا حداقل، از بیش از یک مورد استفاده کنید. درست همانطور که در تمامی تحقیقات و در هنگام نوشتن یک مقاله پژوهشی معتبر بایستی چندین منبع را ذکر کرد، نباید همه کلمات کلیدی خود از یک منبع انتخاب کنید.

از هر وسیله ای را که در اختیار شما قرار دارد، استفاده کنید و با آخرین تحقیقات موتورهای جستجو به روز بمانید. وبلاگ Moz منبعی است که برای دانستن همه چیز در مورد سئو، می توانید به طور منظم به آن مراجعه کنید.

اشتباه شماره ۴: شما به هیچ سوالی پاسخ نداده اید.

در موارد زیادی، تولیدکنندگان محتوای وب، تحقیقات کلمات کلیدی را تنها برای باز کرن از سر خود انجام می دهند. اما در نظر داشته باشید که مردم به طور جدی، هزینه های مالی و ساعات زیادی را برای منابع تجزیه و تحلیل یک سوال کاربر (جستجو) و پس از آن جمع آوری آن اطلاعات و ایجاد پاسخ های مناسب و مرتبط به یک سوال خاص صرف می کنند.

کاربران اینترنت در بیشتر موارد درباره آنچه که از نتیجه گوگل می خواهند، بسیار حساس هستند. هرقدر که یک پرس و جو مانند «بهترین»، «رایگان»، «سبز»، «برای زنان»، «بدون تبلیغات» و غیره پرکاربردتر باشد، رقابت بر روی آن بیشتر بوده و نتایج بیشتری برای آن جستجو موجود می باشد. اگر شما بر پاسخ دادن به سوالات کاربران تمرکز نکنید، مهم نیست که چقدر بی اهمیت، جزئی یا ظاهرا غیرقابل پذیرش باشند، آنها سایت شما ترک خواهند کرد و این موضوع بسیار بدی است.

نکته نهایی

آخرین توصیه  مهم این است که به یاد داشته باشید که موتورهای جستجو به عنوان یک پلت فرم برای پاسخ دادن به سوالات مصرف کنندگان در مورد هر چیزی می باشد (برخی از سوالات مربوط به کسب و کار شما است، اما بیشتر آنها خیر). هر عبارت جستجو یک سوال کاربر است و مهمترین هدف شما به عنوان یک نویسنده محتوا برای وب باید پاسخ دادن به این سوالات بهتر از هرکس دیگری باشد.

دیدگاه تو چیه؟ با ما در میون بزار

دیدگاه خود را ثبت کنید!
نام خود را وارد کنید