به عنوان بخش مهمی از راه اندازی یک وب سایت تحت وردپرس، یادگیری نحوه استفاده افزونه Easy Google Fonts بسیار مفید است. هنگامی که بحث کار روی کامپیوتر به میان می آید، ممکن است از تعداد فونت هایی که بخصوص هنگام استفاده از برنامه های کاربردی مانند Microsoft Word باید از آن استفاده کنیم، سردرگم شویم. متاسفانه، این فونت ها در وب سایت به صورت خودکار ترجمه نمی شوند. شما همچنین باید قادر به استفاده از انواع فونت ها، از جمله فونت های حرفه ای باشید که باعث می شود وب سایت شما حرفه ای به نظر برسد.

در ادامه به بررسی نحوه استفاده از افزونه Easy Google Fonts در یک وب سایت خواهیم پرداخت.

Easy Google Fonts

در واقع پلاگین های مختلفی وجود دارد که می توانید از آن ها برای اضافه کردن فونت های گوگل به وب سایت خود استفاده کنید، اما ساده ترین آن ها پلاگین Easy Google Fonts است. نکته ای که این پلاگین را بسیار کارآمد می سازد، این است که به شما اجازه می دهد چگونگی نمایش فونت ها در سایت خود را با استفاده از قابلیت پیش نمایش مشاهده کنید.

Easy Google Fonts

Easy Google Fontsشما می توانید بیش از ۶۰۰ نوع فونت را تا زمان یافتن گزینه مناسب، امتحان کنید. این افزونه همچنین اجازه می دهد پیش نمایش تغییرات در فونت مانند تغییر رنگ، اندازه و سایر ویژگی هایی مانند bold و italic را مشاهده نمایید. برای دریافت پلاگین، وارد بخش مدیریت سایت خود شوید و سپس گزینه افزونه ها را انتخاب کنید. سپس روی گزینه افزودن کلیک نمایید. “Easy Google Fonts” را تایپ کنید و سپس پلاگین را انتخاب، نصب و فعال کنید.

چگونگی استفاده از Easy Google Fonts

برای استفاده از Easy Google Fonts، با رفتن به صفحه مدیریت و سپس انتخاب “سفارشی کردن آیتم” از منوی موجود شروع کنید. افزونه یک گزینه جدید به نام تایپوگرافی اضافه کرده است. اکنون می توانید فونت ها و استایل های مختلفی را آزمایش کنید و با استفاده از گزینه پیش نمایش، ظاهر جدید وب سایت خود را مشاهده کنید.

پیش نمایش در واقع ظاهر اصلی وب سایت شما نیست، با این حال، زمانی که گزینه Save & Publish را انتخاب کنید، این تغییرات را در سایت خود اعمال خواهید کرد.

برای تمامی کاربران، زمانی که شما فونت ها، سبک ها و رنگ های مختلف را امتحان می کنید و تا زمانی که گزینه  مناسب را پیدا نکنید، ظاهر سایت ثابت خواهد بود. پس از انتخاب فونت مدنظر خود، می توانید طراحی خود را با سفارشی کردن نوع نوشته ها بهبود ببخشید.

ویژگی های دیگر

با استفاده از این افزونه، شما همچنین می توانید سبک عنوان ها و پاراگراف ها را در سایت خود تغییر دهید. هنگامی که متنی را انتخاب می کنید، می توانید رنگ فونت، رنگ پس زمینه، فاصله و اندازه آن را تغییر دهید. علاوه بر این، شما همچنین می توانید از گزینه انتخاب موقعیت (positioning) استفاده کنید تا بتوانید حاشیه ها و مرزها را تغییر دهید. اگر اشتباهی را مرتکب شدید، به سادگی گزینه “Reset” و سپس “Save and Publish” را انتخاب کنید.

علاوه بر سبک عنوان ها و پاراگراف ها، شما همچنین می توانید مواردی مانند لیست ها و بولت پوینت های سایت خود را تغییر دهید. برای انجام این کار، به داشبورد خود بروید و سپس گزینه کنترل فونت را انتخاب کنید.

همانطور که از نام Easy Google Fonts بر می آید، یادگیری نحوه استفاده از این افزونه آسان است. استفاده از این افزونه بهترین راه برای اطمینان از حرفه ای بودن وب سایت شما است که این موضوع تا حدودی حضور قدرتمند آن را در اینترنت ضمانت می کند.

هنگامی که بازدیدکنندگان به وب سایت شما می رسند، مدت زیادی را برای بارگزاری آن منتظر نمی مانند. در نتیجه شما فرصت زیادی را برای نگه داشتن آن ها نخواهید داشت. به همین دلیل بایستی همیشه از لود سریع وب سایت خود اطمینان حاصل نمایید. در جهت بهبود وضعیت زمان لود وب سایت، علاوه بر استفاده از سرویس میزبانی مناسب و قدرتمند، بایستی عملکرد تمامی افزونه های وب سایت خود را مرتبا مانیتور نمایید. استفاده از Easy Google Fonts برخلاف فونت هایی که از منابع نامعتبر تهیه و یا بارگزاری می شوند، تاثیر منفی در زمان لود وب سایت شما نخواهد داشت.

دیدگاه تو چیه؟ با ما در میون بزار

دیدگاه خود را ثبت کنید!
نام خود را وارد کنید